A Huawei 30 százalékkal növelte árbevételét tavaly

MTI Sajtóadatbank, 2015. január 28. 10:16

A Huawei fogyasztói üzletágának árbevétele 30 százalékkal, 12,2 milliárd dollárra nőtt tavaly éves összehasonlításban - közölte a kínai távközlési technológiai cég.

A tájékoztatás szerint a fogyasztói üzletág 7,8 százalékkal több, 138 millió készüléket szállított ki 2014-ben, amelyből az okostelefonok 75 millió darabot tettek ki, 45 százalékkal meghaladva a 2013-as adatot. 2015-ben 100 millió okostelefon kiszállítása a cél - írja a cég.
 

A közlemény idézi Richard Yut, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatóját, aki elmondta: "a közép- és felsőkategóriás termékekre összpontosító stratégiánk meghozta gyümölcsét. 2014-ben jelentős eredményeket értünk el egyebek mellett a kutatás-fejlesztésben, a márkaismertség növelésében, az értékesítési csatornák fejlesztésében és a piaci részesedés növelésében".
 

A tájékoztatás felidézi: az Ipsos legújabb, 32 országban végzett fogyasztói felmérése szerint a Huawei márkaismertsége a 2013-as 52 százalékos értékről 65 százalékra emelkedett tavaly, azaz a vállalat nevét a vizsgált országok lakosságának kétharmada ismeri.

 


 

A Huawei fogyasztói üzletága 2015-ben folytatja stratégiájának megvalósítását: a vállalat kiaknázza az internetben, az autós hálózatokban és az úgynevezett "dolgok internetében" (Internet of Things) rejlő lehetőségeket.
 

A Huawei fogyasztói üzletága egyike a Huawei Technologies Co. Ltd. három üzletágának, amely okostelefonokat, mobil szélessávú eszközöket, otthoni készülékeket és a készülékekhez tartozó szoftvereket kínál és fejleszt ügyfeleinek.
 

A Huawei budapesti központtal 2005 óta működik Magyarországon. Pécsett és Komáromban egész Európát ellátó összeszerelő központot, Biatorbágyon pedig szintén európai hatáskörű logisztikai központot üzemeltet.