Ricoh: A Big Datával húsz százalékos a megtakarítás
A Ricoh Europe megbízásából született új tanulmányból kiderült, hogy mekkora előnyhöz juttatja az európai üzleti vállalkozásokat az, ha kihasználják a nagy adat (Big Data) nyújtotta lehetőségeket, azaz az üzletileg kritikus, papíralapú dokumentumok digitalizálására hívja fel az üzleti döntéshozók figyelmét.
“A vezetők tudják, hogy a nagy adatban rejlő üzleti lehetőségek túlmutatnak a digitális fogalmán, azaz foglalkozni kell az üzletileg kritikus adatokat hordozó papíralapú dokumentumokkal is. A nyomás alatt lévő vezetők, akik a vállalkozásuk visszaesése miatt nehéz döntéshozói helyzetbe kerültek, egyetértenek abban, hogy a nyomtatott adatok digitalizálás útján történő felszabadítása javítaná az üzleti döntéshozatalt. Sőt, az üzleti vezetők tisztában vannak a papíralapú dokumentumok információ mennyiségének növekvő tendenciájával a munkahelyeken. Egyértelmű, hogy a nagy adat korszakában vagyunk, és elengedhetetlen az információ gyors megszerzésének képessége, akár digitális, akár nyomtatott formában van is jelen, ezért döntő fontosságú, hogy a szervezetek felgyorsítsák digitális átalakulásukat, ezáltal üzletük fellendítését” – állt David Mills, a Ricoh Europe operatív igazgatója nyilatkozatában.
A kutatás eredménye szerint a szervezetek több mint 50%-a még mindig 5-10 évnyi értékes információt tárol papíralapú dokumentumok formájában. Ez nemcsak az üzleti döntéshozatal kimenetelét befolyásolja, hanem a termelékenységet és az alapvető tevékenységeket is. A vezetők többsége (63%) egyetért azzal, hogy a papíralapú dokumentumok esetén az információ hozzáférés túlságosan időigényes. A különböző helyeken (iratszekrények, raktárak, pincék és iratgyűjtők) meglévő adatok tárolása gyakran jelentős költségnövelő tényezőt jelent. Világviszonylatban Londonban a legmagasabbak az éves bérleti díjak.
Míg kezdetben a digitális adatok szolgáltak a főbb kezdeményezések kiinduló pontjául, addig mostanában az üzleti vezetők egyre inkább felismerik a nyomtatott dokumentumokban rejlő információs értéket. 76%-uk nyilatkozott úgy, hogy az előző recesszió tapasztalata alapján csökkenthették volna annak a jelenre is kiható következményeit, ha megfelelőbb hozzáféréssel rendelkeznek a történelmi adatokhoz. Ebből kifolyólag a válaszadók több mint háromnegyede a gazdasági visszaesés idején több energiát fektetett az ilyen adatok digitalizálásába. Sok esetben a HR, a pénzügyi és közbeszerzési feladatok továbbra is a papíralapú dokumentum folyamatokon alapulnak, illetve bizonyos adatokat gyakran kötelezően meg kell őrizni, mint pl. az orvosi feljegyzéseket. Ugyanakkor a papíralapú dokumentumok digitalizálása egyre inkább üzleti prioritássá válik a szervezetek számára. Tízből hat válaszadó (57%) úgy gondolja, hogy ezeket az értékes adatok az elkövetkező három év során teljes mértékben sikerül digitalizálni.
„A nagy adat kezelésének első lépéseként az ezt körülvevő titokzatosságot kell eloszlatni. S ennek van egy valóban lényeges következménye. Az összegyűjtött, és kielemzett adatok értékes információként könnyen elérhetővé tehetők, amelynek felhasználásával javíthatók a szolgáltatások színvonala az ügyfelek megtartásának érdekében. A nagy adat korszakának berobbanása előtt is létezett értékes üzleti információ, éppen ezért fontos a digitális adatokon túli látásmód. A jelentősebb trendek és a történelmi adatokba történő betekintés (pl. archivált, papíralapú dokumentumok) segíthet abban, hogy egy teljesen átfogó képet kaphassunk, mely elengedhetetlen a jövő üzleti vállalkozásai számára. Különösen a gazdasági válság tette hangsúlyossá annak fontosságát, hogy a szervezetek 360 fokos rálátással rendelkezzenek a környezetükre, mind a múlt, mind pedig a jelen tekintetében. Éppen ezért döntő jelentőségű, hogy az üzleti vállalkozások összegyűjtsenek minden fontos információt, hogy a jövőben fokozhassák üzleti döntéshozatalaik hatékonyságát” – tette hozzá Mills.
További információt a csúcstechnológia változásainak hatásairól pedig ezen a linken találhat.
Kapcsolódó cikkek
- Itthon is megkerülhetetlen téma a big data
- HP-SAP: Valós idejű felismerések az azonnali üzleti eredményhez
- Ricoh Pro 8100S termékcsalád: A monokróm piacon erősít a Ricoh
- Új Cisco adatközpont stratégia: központban az alkalmazások
- Bővült a Cisco és a NetApp FlexPod portfóliója
- A Ricoh harmadszorra is az IDC MarketScape vezető helyén szerepel
- Fontos a hatékonyabb banki ügyintézés az ügyfelek megtartására
- Több európai üzleti vállalkozás a "digitális technnológia sötét középkorában" rekedt
- Megérkezett a jövő újságos standja
- „A legjobb vágott papíros nyomtató” díja a Ricohnak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.