e-Toll – A MOHAnet Elektronikus Útdíj programja
Az Európai Elektronikus Útdíj Szolgáltatás irányelveinek megfelelően 2013. július 1-től Magyarországon is bevezették a megtett út kilométerszámával arányos útdíj fizetési rendszert. A piaci változásokhoz alkalmazkodva a MOHAnet Mobilsystems Zrt. létrehozta a Mobiletrack és az e-Toll nevű Elektronikus Útdíj programját, mellyel lehetővé teszi partnereinek azt, hogy professzionálisan és kedvező feltételek mellett tudják kiszolgálni ügyfeleiket.
Mindenesetre az augusztusihoz képest többszörösére nőtt szeptemberben az útdíj bevalláshoz szükséges fedélzeti egységek (OBU) iránti érdeklődés. Amíg júliusban a fuvarozók szinte válogatás és alaposabb mérlegelés nélkül igyekeztek beszerezni az OBU-kat, addig napjainkra jelentősen tisztázódott a helyzet, és a magasabb szolgáltatási tartalommal rendelkező eszközöket keresik. A fedélzeti egységek lényegesen egyszerűbbé teszik a használatarányos útdíjfizetést. Ráadásul mivel az OBU által kiküszöbölhetők az emberi hibák, elkerülhetők a téves útvonaltervezésből, vagy a sofőrök esetleges tévedéseiből származó többletköltségek. A többletköltségek elkerülése annál is inkább lényeges, mert sávosan egyre többet kell fizetni a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra, vontatókra (ideértve a nyerges vontatót is), valamint az ilyen gépjárműből és az általa vontatott pótkocsiból, félpótkocsiból álló járműszerelvényekre. A rendelet értelmében ugyanis a fizetendő díj nagyságát a használt útszakaszok alapján számítják ki, de a végösszeg az adott gépjármű tengelyszámától és a motor környezetvédelmi besorolásától is függ.
A piaci változásokhoz alkalmazkodva a MOHAnet Mobilsystems Zrt. létrehozta a Mobiletrack + e-Toll nevű Elektronikus Útdíj programját, amellyel lehetővé teszi partnereinek, hogy a legkedvezőbb feltételek mellett tudják kiszolgálni ügyfeleiket. E lehetőség a MOHAnet meglévő és új partnerei számára is elérhető, melynek keretében kedvező készülék-, és előfizetés vásárlásra nyílik lehetőség. Az egységes rendszerben működő szolgáltatás az egész ország területén elérhető, s a megváltozott jogszabályok révén lehetőség van arra, hogy a korábbiaknál kedvezőbb feltételeket biztosítson a cég a partnerhálózatnak és ügyfeleknek egyaránt.
A MOHAnet fejlesztéseinek köszönhetően e program keretében két különböző készülék is szerepel a kínálatban: az újdonságnak számító Vario Pass ’n’ Go mobilkészülék kizárólag elektronikus Útdíj-szolgáltatásra alkalmas, és egyszeri beszerzési díj ellenében, havidíj nélkül két évig használható.
A másik lehetőség a járműfelügyelettel kiegészített Elektronikus Útdíj szolgáltatás, amit a Navigátor készülék biztosít felhasználói számára. Mindkét készülék rögzíti a megtett útvonalat, majd továbbítja az adatokat az Állami Autópályakezelő Zrt. adatközpontja felé, akik ez alapján számítják ki a fizetendő útdíj mértékét, melyet automatikusan levonnak a
fuvarozók által feltöltött egyenlegből.
A témáról bővebben a http://www.mohanet.hu/e-utdij---e-toll, vagy a http://mobiletrack.hu/ linkeken olvashatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Egy új tervezőszoftverrel spórolhatnak a fuvarozók
- Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer
- Három hónapos az e-útdíj
- M2M oktatást indít a MOHAnet
- Nyelvoktató program mobilra
- Elindult az e-útdíj rendszer
- A CeBIT-en kezdi a terjeszkedést a MOHAnet
- Kalmár-díjjal jutalmazta Havasi Zoltán fejlesztését az NJSZT
- Újabb elismerésben részesült a Telemedbook
- Közép-Kelet Európa legjobb informatikai fejlesztése a Telemedbook
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.
Mitől lesz okos a jövő hálózata
A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.