Amerikai internetes cégek ismertették a nemzetbiztonsági megkeresések nagyságrendjét
Több vezető amerikai internetes cég is nyilvánosságra hozta helyi idő szerint hétfőn, hogy a külföldi hírszerzést felügyelő titkos bíróság (FISC) végzése alapján 2012-2013-ban milyen nagyságrendben szolgáltatott ki adatokat nemzetbiztonsági nyomozások céljára.
Amíg a Microsofttól a FISC által felhatalmazott nyomozó hatóságok a tavalyi év első felében 15-16 ezer kliensre vonatkozó adatokat igényeltek, addig a Yahoo esetében ez a nagyságrend 30-31 ezres volt. A Yahoo közölte, hogy az információkérések felhasználóinak mindössze 0,01 százalékára (minden tízezredik felhasználóra) vonatkoztak. Az Apple a múlt héten hozta nyilvánossággal, hogy 249 felhasználójáról kértek adatokat 2013 első hat hónapjában.
Az érintett cégek hangsúlyozták, hogy a kényszerű adatszolgáltatás felhasználóiknak csak egy igen kis hányadára vonatkozott, nemtetszésüknek adtak hangot a titkos adatgyűjtés több aspektusával kapcsolatban, és reményüket fejezték ki, hogy a hétfői adatközlés csak az első lépés a nagyobb nyilvánosság megteremtése felé.
A kormányzattal megkötött alku értelmében a cégek legalább hathónapos késleltetéssel tájékoztathatják csak a közvéleményt, és nem térhetnek ki a megkeresések részleteire. A megállapodás keretében a szolgáltatók visszavonták keresetüket a FISC által elrendelt megfigyelésekkel kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkek
- Adatokat közölhetnek az amerikai internetes cégek a hírszerzési adatkérés nagyságrendjéről
- Csehországot is érinti a németországi adatlopás
- Milliók aggódnak Németországban egy nagyszabású adatlopási eset miatt
- SMS-ek százmillióit figyelte az NSA
- Átlag 140 000 forintot vesztünk egy kibertámadás során
- Hackerek egy áruházlánc 70 millió ügyfelének adatait szerezték meg
- Nem marad titok az NSA szupergyors kódtörő komputere előtt
- Beperelték a Facebookot: Cégek figyelik üzeneteinket
- Kegyelmet sürgetett Snowdennek a The New York Times
- 2013 – az év, amikor a világ rádöbbent, hogy megfigyelik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.