Mennyi ideig bámuljuk a képernyőt?
Rémítően sok időt töltünk képernyő és kijelző előtt. De vajon pontosan mennyit? Milyenek a belső arányok a tévé, a PC-laptop, az okostelefon és a táblagép felhasználásában?
Mary Meeker, a Morgan Stanley neves internetes elemzője tette közzé a friss adatokat. Az alábbi táblázatban jól látható, hogy a kiválasztott országokban – köztük Magyarországon is – átlagosan mennyi időt töltenek kijelzők és képernyők bámulásával. A legtöbb esetben úgy fest, hogy a mobilok viszik a pálmát, s a mégoly divatossá váló táblagépek kullognak a lista végén.
Az okostelefont nézik a legtöbbet a legtöbb országban:
A legrémesebb adatot a listavezető Indonézia és a Fülöp-szigetek hozza: Indonéziában lebontva 132 percet töltenek a TV, 117-et a számítógép előtt, 181 perc jut az okostelefonokra és meghökkentően sok, 110 perc a táblagépekre. Összesen 540 percet, azaz kilenc órát töltenek képernyők előtt.
Meglepő módon az olaszok tűnnek a legvisszafogottabbaknak: Meeker megállapításai szerint 89 percüket verik el a tévé, 85-öt a számítógép, 109-et az okostelefon, s csak 34-et a táblagép előtt.
Magyarország szerencsére alulról a negyedik, még így is elrettentő adatokkal.
forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Milyen veszélyes tartalmakkal találkoznak gyermekeink a neten?
- Iránymutatást fogadott el az Európai Unió az internetes szólásszabadságról
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- Három évet kapott az internetes álhír-terjesztő
- Álhírek online terjesztéséért állítottak bíróság elé egy kínai férfit
- Az egész világon elérhető ingyenes internetet tervez egy amerikai szervezet
- Kihirdették a legjobb európai gyermekbarát tartalom díj győzteseit
- Elindult a Hello90, a kilencven után születettek blogja
- Újra elérhető Kínában a Reuters és a The Wall Street Journal kínai nyelvű oldala
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél
Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.