Népszerűbb a Chrome az USA-ban, mint az IE
Az Adobe Digital Report (ADI) adatai szerint átvette a vezetést a böngészőháborúban a Google Chrome az Internet Explorertől az Egyesült Államokban. Bár csak egy kicsivel, de konkurense fölé kerekedett az asztali és mobilhasználatot együtt vizsgálva.
A böngészőháborúban már évek óta nagy közdelem folyik az első helyért. Úgy tűnik, most megtört a jég, hiszen a Google Chrome átvette a vezetést az Internet Explorertől az USA-ban. Az ADI adatai szerint egy minimális különbséggel jelenleg a Google böngészője vezet az asztali és mobilhasználatot együttvéve.
31,8% versus 30,9%: jelenleg így áll a helyzet. A számokból látszik, hogy a különbség minimális, ám ez az elsőre jelentéktelennek tűnő eltérés mégis a Google Chrome-nak kedvez, amelynek végre sikerült átvennie a vezetést riválisától. Bár világviszonylatban vezető helyen áll, mégis ez az első alkalom, hogy a Google áll az élen a böngészőrangsorban az USA-ban.
A harmadik helyen nem a várva várt Mozilla Firefoxot találjuk, hanem nagy mobiljelenlétnek köszönhetően az Apple Safari böngészője állhatott fel a dobogó harmadik fokára a maga 25%-os részesedésével. A Firefox esetén nem beszélhetünk igazi mobiljelenlétről, ezt a számok is tükrözik: a néhány évvel ezelőtti 20%-ról 8,7%-ra esett vissza.
Mobilon az Apple a király
Az ADI adatai alapján a mobilböngészők tekintetében még mindig az Apple Safari böngészője áll az élen az USA-ban. A Safari abszolút többséggel (59,1%) vezeti a listát, a második helyen az Android Browser (20,3%), a dobogó harmadik fokán pedig a Chrome Mobile áll (14,3%). Az Internet Explorer mobiljelenléte elenyésző, mindössze 1,8%.
Asztali fronton még mindig vethetetlen az IE
Ha csak az asztali PC-ket vizsgáljuk, más kép rajzolódik ki előttünk. Ezen a fronton még mindig az IE dominál (43,3%), és csak második helyen áll a Chrome 30,6%-kal. Itt már harmadik helyre a Firefox csatlakozik be 12,5%-kal, és csupán negyedik helyen áll a mobilfronton vezető pozíciót betöltő Safari (10,3%).
Forrás: CMO.com; Nyitókép: Ghyas.com
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett Windows 7-re az Internet Explorer 10
- Biztonsági hiba az Internet Explorerben
- Firefox 26.0 beta
- Már kilenc éves a Firefox
- Windows 7-re is elérhető az Internet Explorer 11
- A Google megszünteti az IE9 támogatását
- Verhetetlen a Chrome
- Opera 17.0
- Böngészők az élvonalban
- Megújult a Brozie közösségi böngésző
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.