Elektromos autóba ülteti dolgozóit az SAP
Minden ötödik cégautóra jogosult elektromos autót fog vezetni az SAP szoftvergyártónál. A vállalati flotta átállását 2020-ra tervezi a cég, mely 5000 e-autó beszerzését jelenti addigra világszerte. Jelenleg 170 ilyen járművet hajtanak a szoftvercég dolgozói.
Az e-autók terjedését saját fejlesztésű rendszerrel is segítené az SAP, itt a célhoz legközelebb eső, megfelelő töltőállomáshoz navigálja a sofőrt, és töltési információkat ad az alkalmazás. A németországi központnál már 50 töltőállomást helyeztek üzembe.
Németországban a kormányzat is támogatja az elektromos kocsikat, 2020-ra egymillió ilyen járművet szeretnének az utakon. Áramfelhasználás szempontjából ez a terhelés megegyezne az ország energiafogyasztásának egy százalékával.
„Ha Németország minden vállalata a járműflottájának 20%-át átállítaná e-autókra, mint azt az SAP teszi, akkor nemcsak egymillió, hanem 2,5 millió ilyen gépjármű járna az utakon”- mondta Henning Kagermann, a Nemzeti Elektromobilitás Platform vezetője, a szoftvercég korábbi vezére.
Az e-autók terjedésének egyik legnagyobb akadályának a korlátozott hatótávot tekintették, ám a cég munkatársai között végzett felmérés megmutatta, hogy a dolgozók 90%-a egy napon belül kevesebb, mint 100 km-t közlekedik, melyet a mostani technológiával ellátott e-autók is képesek megjárni újratöltés nélkül.
Autóipari innováció kapcsán az SAP legutóbb a BMW-vel közös kooperációját jelentette be, melyben a vezető az útja során személyre szabott, helyhez kötődő szolgáltatásokról szóló híreket, kedvezményeket kaphat.
Kapcsolódó cikkek
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- SAP: teljes pénzügyi megoldás a felhőből
- Ingyenessé vált az SAP Fiori és az SAP Screen Personas
- Felhőből is elérhetőek az SAP analitikai megoldásai
- Közbeszerzési listán az SAP
- Régi-új HR vezető az SAP-nál
- Kísérlet a Föld megkerülésére napenergiával hajtott repülőgépen
- Kizöldíti adatközpontjait az SAP
- SAP az ALDI-nál
- Új szemesztert indított az SAP és a MAVE a felsőoktatási hallgatóknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.