A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer első hónapja számokban

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 4. 15:24

Július elsején indult Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, amely országosan egységes platformon biztosítja a közterületi mobilparokási szolgáltatást és az autópálya használati díj mobilfizetését. A rendszert üzemeltető Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF) rendszerén keresztül  a bevezetést követő első hónapban megközelítőleg 1,2 millió mobilparkolási tranzakció, illetve 123 ezer autópálya matrica, és HU-GO viszonlyati jegy vásárlás valósult meg.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a július 1-től országosan egységes rendszerrel, hat viszonteladó partnere (Vodafone, Telekom, Telenor, Evopay, Mpark, Barion) közreműködésével biztosítja Magyarország valamennyi fizetős közterületi parkolási övezetében a mobilparkolási szolgáltatást, valamint ezen a platformon keresztül az autópálya használati díj mobilfizetését.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. júliusi üzemi statisztikai adatai:

 

- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 1 184 000

- Össszes parkoló ellenőri lekérdezések száma (alkalom): 1 104 000

- Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 506 millió

- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati vásárlások száma (alkalom): 123 ezer

- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati jegy származó forgalom (Ft): 421 millió

  

Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója szerint a rendszer kiválóan vizsgázott elindulásának első hónapjában.  Elmondta, hogy a közel 1,2 millió mobilparkolási és 150 ezer  e-matrica vásárlási tranzakciót jelentősebb, az autósok számára kényelmetlenséget okozó fennakadás nélkül tudták kiszolgálni. „Az állami koordinációval és piaci szereplőkkel megvalósított rendszer eredményeként, Magyarországon kínálati piac valósult meg a mobilparkolás terén, a felhasználók összesen hét szolgáltató közül választhatják ki mobilparkolási szolgáltatójukat, egyúttal az egységes rendszernek köszönhetően átláthatóvá vált az önkormányzatok számára a mobilparkolásból származó bevétel is.”  – nyilatkozta .

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14