A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer első hónapja számokban
Július elsején indult Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, amely országosan egységes platformon biztosítja a közterületi mobilparokási szolgáltatást és az autópálya használati díj mobilfizetését. A rendszert üzemeltető Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF) rendszerén keresztül a bevezetést követő első hónapban megközelítőleg 1,2 millió mobilparkolási tranzakció, illetve 123 ezer autópálya matrica, és HU-GO viszonlyati jegy vásárlás valósult meg.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a július 1-től országosan egységes rendszerrel, hat viszonteladó partnere (Vodafone, Telekom, Telenor, Evopay, Mpark, Barion) közreműködésével biztosítja Magyarország valamennyi fizetős közterületi parkolási övezetében a mobilparkolási szolgáltatást, valamint ezen a platformon keresztül az autópálya használati díj mobilfizetését.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. júliusi üzemi statisztikai adatai:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 1 184 000
- Össszes parkoló ellenőri lekérdezések száma (alkalom): 1 104 000
- Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 506 millió
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati vásárlások száma (alkalom): 123 ezer
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati jegy származó forgalom (Ft): 421 millió
Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója szerint a rendszer kiválóan vizsgázott elindulásának első hónapjában. Elmondta, hogy a közel 1,2 millió mobilparkolási és 150 ezer e-matrica vásárlási tranzakciót jelentősebb, az autósok számára kényelmetlenséget okozó fennakadás nélkül tudták kiszolgálni. „Az állami koordinációval és piaci szereplőkkel megvalósított rendszer eredményeként, Magyarországon kínálati piac valósult meg a mobilparkolás terén, a felhasználók összesen hét szolgáltató közül választhatják ki mobilparkolási szolgáltatójukat, egyúttal az egységes rendszernek köszönhetően átláthatóvá vált az önkormányzatok számára a mobilparkolásból származó bevétel is.” – nyilatkozta .
Kapcsolódó cikkek
- Stabil az elektronikus anyakönyvi nyilvántartás
- Ma indul az egységes mobilparkolás
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
- Változás július 1-től: módosul a mobilparkolási hívószám
- Július elsejével elindul az országosan egységes mobilparkolás
- Q-Dir 5.98.7
- Szingapúrban is bemutatkozott a Noreg kártyamenedzsment rendszere
- Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz
- Ugrásszerűen növekedhet a mobilfizetés és az online vásárlás Magyarországon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.