Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt a magyar NNG

MTI Sajtóadatbank, 2014. augusztus 19. 13:39

Profilbővítési céllal autóipari fedélzeti szoftverek fejlesztésére szakosodott amerikai vállalatot vásárolt meg az iGO navigációs alkalmazásról ismert magyar NNG.

Az NNG a 2008-as stratégiaváltása keretében a kézi navigációs készülékekről az autóipari navigációs megoldások fejlesztésére helyezte át tevékenysége súlypontját. A váltás sikeresnek bizonyult, az elmúlt években meredeken javultak a vállalat pénzügyi mutatói és mostanra bevételének közel 80 százalékát már az autóipari navigációs megoldások adják. Az NNG ennek köszönhetően elnyert egy rangos európai szakmai díjat is, az European Business Awards (EBA) "Az év növekedési stratégiája" díját.
 

A közlemény szerint a sikeres stratégiaváltás eredményeképpen mostanra a tíz legnagyobb autógyártóból hét NNG terméket használ.
 

Az NNG vezetése az autóiparban rejlő további lehetőségek kiaknázása céljából az autóipari fedélzeti szoftverek tervezésében és prototipizálásában 14 éves tapasztalattal rendelkező, az AT&T, a General Motors és a Mitsubishi Electric vállalatokkal szoros együttműködést folytató georgiai székhelyű nFuzion megvásárlása mellett döntött.
 

A társaság az nFuzion megvásárlásával két új képviseleti irodára tett szert az Egyesült Államokban, ezáltal az iGO termékek képviseleteinek száma tízre emelkedett a világ nyolc országában. Az nFuzion augusztus eleje óta az NNG leányvállalataként működik.
 

Az NNG (előző nevén Nav n Go Kft.) az MTI érdeklődésére nem közölt pénzügyi adatokat. A nyilvánosan elérhető adatok alapján a társaság nettó árbevétele, forint alapon számolva tavaly a 2012-es üzleti évhez képest 50,5 százalékkal, 16,885 milliárd forintra nőtt. Az adózott eredmény a 2012-es 2,951 milliárd forintról 4,778 milliárd forintra emelkedett. Tavaly év végén 520 alkalmazottat foglalkoztatott a vállalat, 2014 májusában a létszám elérte a 581-et. A vállalat a közeljövőben további 180 alkalmazott felvételét tervezi.

Kulcsszavak: iGO NNG navigáció GPS

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55