A közösségi média szétveri az étkezési kultúrát

MTI Sajtóadatbank, 2014. október 26. 13:21

Az internetet használó felnőttek 49 százaléka főzött már közösségi felületről, 40 százalékuk pedig készített ételt weboldalról, applikációból vagy blogokból vett recept alapján. A The Hartman Group felmérése szerint a felnőttek 46 százaléka már rendszeresen online felületről főz, tehát ki sem nyomtatja az interneten fellelt recepteket.

A receptneked.hu felmérése szerint a magyar netezők körében is hasonló a tendencia. A receptoldalt használók harmada már mobilkészülékekről érkezik, míg egy évvel ezelőtt ez az arány tíz százalék alatt volt. Természetesen használatban vannak még a „régi források” is.

Nyilvánossá lett az ételünk

A közösségi média és az internet az étkezési kultúránkat is teljesen felforgatja. Egy friss felmérés kimutatta, hogy a 18-24 év közöttiek 54 százaléka lefotózza, amit éppen eszik, 39 százalékuk ki is posztolja, így például percenként akár 90 új ételt ábrázoló fotót töltenek fel az Instagramra. Ezt segítik az ételmegosztó alkalmazások, mint a Burpple, Foodspotting és a Snapdish.

 



„Korábban a nemzetiségi hagyományokat és a családi tradíciókat követtük egy étel elkészítésekor, és az elkészült ételeinket egy asztalt körbeülve fogyasztottuk el. Ezzel ellentétben ma a közösségi média új ízeket, hagyományokat és lehetőségeket hoz, az élelmiszerek receptje pedig több csatornán jut el hozzánk, beleértve az éttermeket és az online csatornákat is” – vázolta Blaine Becker a felmérés vezetője.

 

A Facebook társaságában, egyedül étkezünk

 

Az étkezések eközben egyre magányosabb alkalmakká válnak. Az Egyesült Államokban a felnőtt népesség csaknem fele étkezik egyedül rendszeresen. A The Hartman Group tanulmányában kimutatta, hogy a társaság hiányában a közösségi oldalak használata egyre inkább beszivárog az étkezőasztalra, hiszen az amerikaiak közel egyharmada folyamodik hozzájuk, miközben étkezik, és ugyanez az adat 47 százalék az Y generáció tagjai körében.

 

Recepteket és technikákat tanulunk tévéműsorokból, weboldalakról, blogokból és online videókból, és elfogadottá vált, hogy számítógépek, telefonok és televíziók társaságában étkezünk, valamint egyedül és asztal nélkül.



Az étel státusszimbólum

 

Az étkezés mindig a társadalmi kultúra fontos része volt, és az étkezésünk módja tükrözi az osztálybeli, nembeli és generációs jellemzőinket is. Az étel azonban mára a státus jelzője lett, gyakorlatilag valutává vált, amellyel online megvásárolhatjuk a társadalmi státusunkat.

 

Így az étkezés a szükséges napi rutinból egyre inkább versenysporttá válik. A gyakorlott étteremlátogatók egyre inkább az alkalmi éttermeket keresik, amelyek egyre újabbak és divatosabbak, hogy a közösségi oldalakon keresztül emeljék a személyes ázsiójukat. Akad olyan ember, aki rendel egy ételt, hogy megegye, majd egy másikat, hogy lefényképezze.



hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14