Az Apple újranyitotta online boltját Oroszországban
Az Apple még karácsony előtt újranyitotta online boltját Oroszországban. A rubelválság miatt bezárt üzletből ismét lehet készülékeket rendelni.
Az oroszországi rubelválság kapcsán az Apple karácsony előtt nem sokkal úgy döntött, bezárja online boltját az országban. Ahogy arról mi is beszámoltunk, a rubelválság miatt annyira megnövekedtek az árak Oroszországban, hogy a cupertinói vállalat szerint ez volt a legbölcsebb döntés.
A karácsonyra való tekintettel azonban újraindult az értékesítés, és a vállalat újragondolta az árakat a piacon. Ez kulcsfontosságú volt, hiszen az árak az egekbe emelkedtek a bezárás előtti pillanatokban. Akkor a 16 gigabájtos iPhone 6 39 900 rubel volt. December 23-án, amikor az Apple az újranyitásról beszélt, egy iPhone 53 990 még rubelbe került, amely körülbelül 988 dollárnak felel meg (kb. 250 ezer forint).
A szerencse az volt, hogy a bezárás nem érintette meghatározóan az Apple eladásait, ugyanis Oroszország nem a top piacok közé tartozik. Az IDC adatai szerint tavaly összesen 1,6 millió iPhone-t értékesítettek az országban, amely mindössze a bevételek egy százalékát képezte a tavalyi esztendőben.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple túlhajszolja dolgozóit [Videó]
- Rubelválság: az Apple leállította termékeinek internetes értékesítését
- 365 ezer dollárért kelt el egy aukción az Apple-1
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Üzleti titkok kiadása miatt vonul börtönbe egy Apple munkatárs
- Oroszország árulja a ledöntött Steve Jobs szobrot
- Az Apple bevallotta, hogy törölték az iPodokról a nem iTunes tartalmakat
- iOS-be invesztálna a Mozilla
- A Foxconn 2,6 milliárd dollárból épít új üzemet
- Eltűnt a „free” szó az App Store-ból
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.