Mire használjuk az okostelefont?

forrás: Prím Online, 2015. február 26. 17:09

A Telenor 500 fő megkérdezésével végzett kutatást a felhasználók okostelefonokhoz kapcsolódó szokásairól és a Hipernet hálózatról. A felmérésből kiderült, hogy majdnem annyit használjuk a telefont böngészésre, mint telefonálásra, és a cset népszerűbb, mint az SMS.

Az emberek fele napi szinten használja zenehallgatásra mobilját, a videotelefonálás még mindig nem terjedt el hazánkban. A felhasználók többsége elégedett az általa használt mobilinternet hálózattal, a Telenor ügyfelek pedig kimagaslóan elégedettek a Hipernettel.

 

A kutatás során a Telenor elsősorban arra volt kíváncsi, hogy a hazai mobilozók mire és milyen gyakran használják telefonjukat, illetve mennyire elégedettek a szolgáltatójukkal. A legnépszerűbb mobiltelefonos tevékenység – nem meglepő módon – a telefonálás lett. Azonban az internet egyre növekvő szerepét mutatja, hogy a második helyre 91%-kal a böngészés került, a csetelés (85%) pedig jelentősen megelőzte az SMS-küldést (64%). Az okostelefonok a 21. század svájci bicskái: a felhasználók 88%-a fényképezik, 72%-a zenét hallgat, 68%-a híreket olvas, 60%-a navigál, 41%-a videókat is néz mobilján.

 

Az alábbi tevékenységek közül melyiket szoktad végezni telefonodon legalább havi rendszerességgel?

 

A telefon mára életünk nélkülözhetetlen részévé vált: a válaszadók több mint a fele (58%) gyakorlatilag állandóan, napi 5-6 órán át használja a telefonját, míg mindössze 3%-uk gondolja azt, hogy a telefon nem játékszer, ezért csak akkor használja, ha szükség van rá.

 

A megkérdezettek 97%-a telepített már legalább egy alkalmazást telefonjára, harmaduk (34%) pedig 20-nál is többet. Az alkalmazások népszerűségi rangsorát a Facebook vezeti 55%-kal, amit csak saját csevegő programja, a Facebook Messenger tudott megközelíteni 41%-os eredménnyel.  A dobogó harmadik fokára a YouTube (31%) került, a pontszerző helyeket pedig a Gmail (30%), a Viber (25%) és az Instagram (18%) foglalták el.

 

Mi a kedvenc alkalmazásod?

 

Az okostelefonon alkalmazást használók 81%-a WiFi-n és mobilneten is internetezik, 12% csak WiFi-n, míg 5% csak mobilneten. A válaszadók harmadának (33%) 500 MB-os csomagja van, de közel ugyanennyien (32%) rendelkeznek 1GB-os, vagy annál nagyobb mobilnet tarifával is.

 

A felmérés arra is rávilágított, hogy a mobilinternetezők többsége elégedett a jelenlegi előfizetésével. A válaszadók legjobban a Telenor Hipernet 4G-t, Magyarország egyik leggyorsabb, negyedik generációs mobilnet hálózatát kedvelik, hiszen a cég ügyfelei közül 76% mondta azt, hogy alapvetően vagy tökéletesen elégedett a Hipernettel.

 

A tableteken és nagyobb kijelzős okostelefonokon tökéletesen élvezhető minden multimédiás tartalom. Nem véletlen tehát, hogy a Telenor streaming alkalmazásokat is kínál a zenerajongók (Deezer), illetve a televízió- és sorozatfüggők (MyTV) számára. Zenét elsősorban útközben (68%) hallgatnak az emberek, de nagyon sokan választják a kikapcsolódásnak ezt a formáját házimunka (36%), illetve tanulás vagy munka (29%) közben is. Televíziót, videókat ugyanakkor elsősorban az otthonukban nézik (72%) a felhasználók, munka vagy tanulás közben csupán 16%, míg útközben 12%.

 

Férfi-női különbségek 

 

Úgy tűnik, a férfiak alaposabban kiaknázzák a telefonjukban rejlő képességeket, hiszen 81%-uk használ alkalmazásokat a telefonján, szemben a nők 61%-ával. A férfiak közel felének (44%) 20-nál is több alkalmazása van, a nők közül csak minden ötödik tölt le ennyi appot (19%).

 

A mobilos videó- vagy tévénézés, a navigáció vagy címkeresés és a mobilvásárlás is erőteljesen férfias tevékenységnek számít. A nők 44%-ával szemben a férfiak 69%-a használja navigálásra telefonját. A videók esetében 26% és 49%, míg a vásárlásnál 16% és 36% a két érték.

 

Az alábbi tevékenységek közül melyiket szoktad végezni telefonodon legalább havi rendszerességgel?

 

Látható az is, hogy a nők sokkal kevésbé érdeklődnek készülékük képességei iránt. Több mint negyedük (28%) nem tudja, hogy 2G-n, 3G-n vagy 4G-n netezik, szemben a férfiak 7%-ával, és közel ugyanekkora hányaduk (23%) nem ismeri mobilinternet csomagjának kapacitását – ez az érték a férfiak esetében mindössze 3%.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55