Dinamikusan nőtt az ipari online árverések piaca
Az Intergavel Aukciószervező Kft. szerint egy év alatt jelentősen nőtt az ipari online árverések piaca. Tavaly a teljes értékesített volumen 100 millió forinttal növekedett 2013-hoz képest, a regisztrált vásárlók száma egy év alatt megduplázódott. Új tendencia, hogy a kis- és középvállalkozások is egyre inkább jelentkeznek eladóként is, nemcsak vásárlóként.
Egyre népszerűbbek hazánkban az online ipari aukciók. Az Intergavel Aukciószervező éves gazdasági beszámolójából kiderül, hogy a lebonyolított aukciók száma 20-ról 30-ra emelkedett. Az állandó megbízók száma 2013-ban 5 volt, ehhez társult néhány egyedi megbízás. A tavalyi évben már 20 olyan cég volt, amely nagy tételt értékesített online ipari aukción – ismertette Kocsis Csaba, az aukciószervező ügyvezetője.
A regisztrált vásárlók száma 1500-ról 3000 fölé nőtt egy év alatt. A teljes értékesített volumen a 2013-as 200 millióról tavaly 300 millió fölé emelkedett. A legmagasabb áron elkelt tétel egy fémmegmunkálásban használt termikus robbantásos sorjázó berendezés volt, amely 18 ezer eurós (5,3 millió forintos) áron talált gazdára – ismertette az ügyvezető.
Az online árverés legnagyobb előnye, hogy tiszta, átlátható helyzetet teremt. Nem fordulhat elő, hogy a résztvevők összebeszélnek. Az árverések oka lehet, hogy egy-egy nagyáruházban időszakonként lecserélik az eszközöket, akkor is, ha azok műszakilag még nem avultak el. Ugyanígy előfordul, hogy a cégek áthelyezik a telephelyüket és a korábbi eszközöket nem viszik magukkal. Előfordul, hogy gyárbezárás, vagy egy cég kivonulása miatt szükséges az ingóságok értékesítése.
Kocsis Csaba ismertette, egyre inkább megfigyelhető egy új tendencia; egyre többen vannak, akik vásárlóként kerülnek kapcsolatba az online ipari aukciókkal, majd később eladóként is jelentkeznek. Az áruk áramlása így nem egyirányú a multiktól a KKV-szektor felé, ma már ennél összetettebben működik. A legkeresettebb termékkategóriák a targoncák, szerszámgépek, logisztikai eszközök.
Kapcsolódó cikkek
- Újra kell értelmezni az e-mailt?
- Újra kell értelmezni az e-mailt?
- Az online csalásokra figyelmeztet új programjában a Kaspersky
- Az online csalásokra figyelmeztet új programjában a Kaspersky
- Tévézés az okoseszközök korában
- Tévézés az okoseszközök korában
- A Google-kereső veszélyezteti a demokráciát?
- A Google-kereső veszélyezteti a demokráciát?
- Franchise trükkök első kézből
- Franchise trükkök első kézből
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.