Billeg a Microsoft kontra Google
A vártnál nagyobb lett a Microsoft amerikai számítástechnikai vállalat nyeresége és bevétele az idei első negyedévben, miután a hardver és felhő alapú szolgáltatásának eredményjavulása ellensúlyozta a Windows üzletág gyenge teljesítményét.
A március végével zárult három hónapban az adózott eredmény 4,985 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 5,66 milliárd dollárról, a részvényarányos pofit 68 centről 61 centre mérséklődött.
A PC-felhasználóknak szánt Windows operációs rendszer értékesítéséből származó bevétel 19 százalékkal csökkent, a felhő alapú szolgáltatásból származó bevétel csaknem 50 százalékkal, 1,57 milliárd dollárra emelkedett. A vártnál kisebb lett a Google adózott eredménye a március végével záródott negyedévben, részben az erős dollár miatt.
Ellenben a világ vezető internetes kereső- és tartalomszolgáltatójának adózott eredménye 3,59 milliárd dollárra, részvényenként 5,20 dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 3,45 milliárd dollárról, részvényenként 5,04 dollárról. Az elemzők által inkább figyelemmel követett egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 6,57 dollár lett, ami elmaradt a várt 6,61 dollártól.
A Google forgalma 12,3 százalékkal, 17,26 milliárd dollárra nőtt. A forgalom azon vállalatok nélkül, amelyek megjelenítik a reklámjait, de nem tartoznak a cég tulajdonába, 13,91 milliárd dollár volt. Ennek alapján a szakértők 14 milliárd dollár forgalmat vártak. A Google negyedéves reklámbevétele 11 százalékkal, 15,51 milliárd dollárra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft szövetséget kötött a Google riválisával, a Cyanogennel
- A Microsoft szövetséget kötött a Google riválisával, a Cyanogennel
- Csak a felhőben javít, gyengül a Microsoft
- Csak a felhőben javít, gyengül a Microsoft
- Komoly piacveszteség érte a Google-t
- Komoly piacveszteség érte a Google-t
- Feldarabolná a Google-t az EP
- Feldarabolná a Google-t az EP
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.