Kétharmadával növelte okostelefon-eladásait a Huawei
Közel kétharmadával növelte okostelefon-eladásait a Huawei a harmadik negyedévben. Az eladott készülékek egyharmadát a közép- és felsőkategóriás modellek alkották.
A Huawei fogyasztói üzletága az idei harmadik negyedévben 27,4 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 63 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eladott készülékek egyharmadát a közép- és felsőkategóriás modellek alkották.
A Huawei okostelefon-piaci stratégiáját a prémium kategóriás készülékek értékesítési részarányának növelésére alapozza. A prémium kategóriás készülékek értékesítése hét százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a második negyedévihez képest.
A GfK piackutató intézet legutóbbi jelentése szerint a Huawei globális piaci részesedése az okostelefon-gyártók piacán 9,5 százalék volt 2015 januártól augusztusig terjedő időszakában.
A sencseni Huawei Technologies Co. az idei második negyedévben lépett előre a harmadik helyre a legnagyobb okostelefon-gyártók világranglistáján a listavezető Samsung Electronics Co. és a rangsorban második Apple Inc. mögé.
Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója a berlini IFA szórakoztató elektronikai vásáron szeptemberben a Wall Street Journal lapnak adott interjúban jelentette be, hogy a Huawei célja 2-5 éven belül átvenni a vezetést az okostelefonok világpiacán.
A harmadik negyedéves eredményt kommentálva Richard Yu sikeresnek ítélte az cég üzleti stratégiáját. Elmondta, hogy különösen büszkék a Kínán kívül tapasztalt kiemelkedő növekedésre, illetve a közép- és felsőkategóriás készülékeink iránt bővülő keresletre, a harmadik negyedévi eredmény alapján pedig teljesíthetőnek tűnik az idei cél teljesítése, a 100 millió darab okostelefon értékesítése.
A Huawei 2014-ben 75 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 45 százalékkal többet, mint az előző évben. Az idei évre tervezett 100 milliós értékesítésnek 30 százalékát teszik majd ki a közép- és felsőkategóriás modellek.
Az amerikai IDC piackutató vállalat adatai szerint 2014-ben az okostelefonok világpiaci forgalma 27,5 százalékkal nőtt, az idén pedig a növekedés üteme 10,4 százalékra csökken.
A Huawei fogyasztói üzletága (Consumer Business Group) 2014-ben 75,1 milliárd jüan (12,1 milliárd dollár) forgalmat bonyolított, 32,6 százalékkal magasabbat az előző évinél.
A Huawei tíz éve van jelen Magyarországon és ma már közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat és közel 600 beszállítóval áll kapcsolatban. A vállalat eddig 200 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, és ezzel a második legnagyobb kínai befektetőnek számít.
Kapcsolódó cikkek
- Világpiaci elsőségre törekszik a Huawei
- 2020-ban érkezik a Huawei szupertelefon
- Coolpad - új telefonmárka érkezik Magyarországra
- Öt év múlva itt a szupertelefon!
- Frissül a Honor 3C
- Nő a Huawei márka nemzetközi ismertsége
- A Microsoft és a Sony lecsúszott a mobilgyártók sorában
- Rekorderedményt ért el tavaly a Huawei
- Európában is debütál a Honor 6+
- A Huawei 30 százalékkal növelte árbevételét tavaly
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.
K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon
A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re.
Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.