Ausztráliában aratott sikert a magyar napelemes autó
Hetedik helyen ért célba a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának csapatának napelemes autója a világ legnagyobb napelemes jármű versenyén, a Bridgestone World Solar Challenge-en Ausztráliában. A rajthoz álló 46 csapatnak több mint 3000 kilométert kellett megtennie saját fejlesztésű, kizárólag napelemmel hajtott járművekkel.
3000 kilométeres versenyen ért célba a magyar Megalux napelemes autó Ausztráliában. A járművet a Kecskeméti Főiskolán építették. Számos nagy külföldi egyetem csapatát megelőzve a magyar team Megalux járműve 43 óra 4 perc alatt tette meg a 3022 kilométeres távot. A Megalux speciális, külön a versenyre gyártott Bridgestone Ecopia Ologic abroncsokon állta ki az erőpróbát.
A Kecskeméti Főiskola „ifjú mérnökei” először vettek részt a versenyen, így az elért hetedik helyezés ezért is figyelemreméltó. A Bridgestone World Solar Challenge versenyen végül első helyen célba érő holland csapat, a Nuon Solar Team 37 óra 56 perc alatt teljesítette a távot, amelyre a csapatok egyedi kialakítású, kizárólag napenergiával működő járművekkel nevezhettek.
Három külön osztályban (Adventure, Cruiser és Challenger) összesen 46 csapat indult. A rajthoz álló csapatok minden nap reggel 8 óra és délután 5 óra között haladhattak, így kellett megtenniük az egész Ausztrálián átívelő távolságot.
A versenyen használt Bridgestone abroncsok nemcsak a 95/80R16 méretükben tértek el a szokásos személygépkocsi gumiktól: a magyar csapatnak átadott négy darabos szett összsúlya alig haladta meg az 5 kg-ot! Az Ologic abroncs speciálisan nagy átmérővel és keskeny futófelülettel rendelkezik, ami mérsékli az abroncsdeformálódást és az energiaveszteséget, csökkentve a gördülési ellenállást – ugyanakkor legalább olyan fokú biztonságot nyújt, mint a hagyományos gumik. A Bridgestone több hétköznapi autó abroncsainak elkészítésére is alkalmazza már az Ologic technológiát, így az innovatív technológiával készült Ecopia EP500 abroncsokat szállít a teljesen elektromos meghajtású, városi BMW i3 modellhez.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Legyél ORSZÁGH-os bajnok! online angol szótárverseny
- A startupok olimpiája Magyarországon
- Indul az Imagine Cup Academy, a Microsoft diákoknak szóló startup programja
- Első IoT ötletverseny: okosházak, intelligens mérőórák, szenzoros játékmackó
- Világelsők a magyar fejlesztők
- A Cellum meghívást kapott a Ford alkalmazásfejlesztői versenyére
- Jön az első IoT ötletverseny
- 55 ezer dollárba kerülhet majd az Apple Car
- A városi élet jövője - elkezdődött a regisztráció az Ericsson Innovation Awards 2016-ra
- SAP képzés és verseny startupoknak
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.