Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is

forrás: Prím Online, 2015. november 17. 10:27

Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.

Kezdődik az ünnepi szezon, optimisták a kereskedők

Az ünnepi szezon – a tavalyi évhez hasonlóan – várhatóan idén is november végén, a fekete péntek (black friday) akciókkal veszi kezdetét a webáruházak számára. Az idei utolsó OKI felmérés során, a megkérdezett e-kereskedők háromnegyede jelezte, idén nem szeretne kimaradni a november végi akciós időszakból.

 

Akciós napok


Fekete péntek – egy nap mind felett

A külföldi webshopoknál már évek óta alkalmazott marketingfogás lényege, hogy meghatározott időtartamra – általában 1 napra – 20-50%-os vagy akár még nagyobb kedvezményeket hirdetnek a kereskedők, meghatározott termékekre. A kedvezménnyel vásárolható termékek körét és a kedvezmény mértékét az utolsó pillanatig titokban tartva fokozzák a várakozást, miközben magát az akciót már napokkal korábban népszerűsíteni kezdik. Az így gerjesztett érdeklődés hatása pedig nem marad el: a készletek jellemzően „zárás” előtt elfogynak.

 

AZ OKI kutatássorozat hat vizsgált szektorának forgalma


Ami jó a vásárlónak az jó a boltoknak is?

A fekete péntek terjedése vásárlói szemszögből vitathatatlanul hasznos, hisz minden ilyen kezdeményezés jót tesz az online vásárlás népszerűségének. Másrészről azonban, növeli a szakadékot a legnagyobb áruházak és a kis webshopok között, mivel ilyenkor jellemzően a piacvezetők hirdetései uralják a médiafelületeket.

Ráadásul a fekete péntek okozta megtöbbszöröződött rendelés- és csomagszám, óriási kihívás elé állítja a kereskedők és vevők közé ékelődő logisztikai szolgáltatókat, nem beszélve a látogatószám miatti informatikai túlterheltségről – ami a rendszer üzemeltetői mellett, az ügyfélszolgálati munkatársak vállára is többlet terheket ró.

 

Az online rendelések leadásának napok szerint megoszlása egy átlagos héten


Hétvégén kevesebbet vásárolunk online

Az online kiskereskedelemben a vásárlások száma jellemzően a hét első három napjában a legmagasabb. A legkevesebb rendelésszám továbbra is  hétvégén realizálódik, tehát a vasárnapi boltzár eredménye láthatóan nincs hatással a hétvégén leadott rendelések mennyiségére.

Idén már 15%-os a bővülés és még csak most jön a karácsony

Az év első 9 hónapjában a hat legnagyobb online kiskereskedelmi szektor összesen mintegy 110 milliárd forintos online forgalmat realizált, ami 2014 hasonló időszakához képest 15%-os bővülést jelent.

 



OKI index: tovább nőtt az online szektor optimizmusa

Az online kereskedelem szereplői 2015 harmadik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, amiben már jól tükröződik a karácsonyi szezonra vonatkozó, derűlátó álláspont is.

Az online kereskedők pozitív várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben is kedvező hangulat uralkodik, azaz a várakozások alapján mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára bíztató lehet az utolsó negyedév alakulása.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szembe megyünk a fenntarthatósággal

A gazdasági növekedés ellentmond a fenntarthatóságnak, nemhogy el vagyunk késve, de még az irány is rossz, amerre haladunk – nyilatkozta Gelencsér András, a Pannon Egyetem rektora a green.hu legújabb podcastjában, a GreenPodban. Az új fenntarthatósági weboldal a szokásosnál elmélyültebb, kőkemény zöld témákat érintő podcast beszélgetést folytatott az ország egyik legismertebb klímatudósával. 

2024. június 9. 13:20

Két új, barátságos árcédulájú gamer monitorral bővül az Evnia terméksorozat

Két új modell készül csatlakozni a Philips Monitors Evnia 3000 terméksorozathoz. A gaming rajongóknak tervezett 27 hüvelykes Philips Evnia 27M2N3200A és a 24 hüvelykes Philips Evnia 24M2N3200A modellek olyan termékjellemzőkkel rendelkeznek, mint a Fast IPS panel, Full HD felbontás, 180 Hz képfrissítési sebesség, HDR10 és Smart Crosshair, amelyek együttesen biztosítják, hogy a játékosok mindig magával ragadó és élvezetes játékélményben részesüljenek.

2024. június 9. 10:44

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47