2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok
Ismét eltelt egy év, és elmondhatjuk, mozgalmas idő van a hátunk mögött, ezt alátámasztják a 2016-os év keresési trendjei is.
A Google nyilvános statisztikái csalhatatlanul bemutatják mi állt az érdeklődésünk középpontjában az év során. A legfontosabb keresési trendeket a politika, a sport események uralták. A virtuális valóság is nagy szerepet játszott melynek egyik kulcs figurája a Pokémon Go volt.
A kulcsszo.hu most a legnépszerűbb magyar kereséseket gyűjtötte össze amik között vannak meglepetés eredmények is.
Mindent a közösségért
A legkeresettebb kifejezések TOP3-as listája tulajdonképpen a 3 legnagyobb szolgáltatás a következő sorrendben:
- Youtube
Ebből azonban ne vonjunk le téves következtetéseket. A Facebook és Youtube egymáshoz való viszonya valószínűleg hasonló mértékű, a Google kifejezés azonban már nem ennyire egyértelmű.
A keresések mögött nagy részben az áll, hogy a szolgáltatásokat sokan a keresőn keresztül próbálják elérni, de mivel a Google keresője a legtöbb böngészőbe beépítve működik, így itt nincs szükség a szolgáltatás keresésére. Az hogy a Google bekerült a 3 legnépszerűbb keresésbe, csak azt mutatja, hogy sokan ezzel még nincsenek tisztában.
A Facebook egyébként magasan vezeti a listát, gyakorlatilag a vezető kifejezésre több mint kétszer annyian kerestek, mint a második Youtube-ra. A Youtube és a Google aránya már kicsivel közelebb van egymáshoz (Youtube 45%, Google 35%).
A Facebook sikerét az is bizonyítja, hogy a keresési mennyiségek listáján első, illetve a legnagyobb növekedést elérő kifejezések sorában is dobogós helyezést ért el, számszerűen 1000%-ot. Ezt a növekedést egyébként magyarázhatja az is, hogy a Facebook mobilalkalmazása már sokakban váltott ki rosszallást a zavaró üzenetek és a teljesítményigény miatt, így többen használják böngészőn keresztül a szolgáltatást.
A Sport események voltak idén a legnépszerűbbek
A népszerű keresések mellett érdemes egy pillantást vetni a legnagyobb növekedést elért kifejezésekre is, ami Magyarországon az "Erzsébet utalvány plusz" kifejezés volt 1700%-os növekedéssel.
A legnagyobb nyertesek között a 2016-os Foci EB is tekintélyes helyeket foglalt el, több kifejezéssel is:
- eb 2016 (+1050%)
- foci eb (+850%)
Ehhez kapcsolódva jelenik meg a népszerűségi versenyben a Magyar Televízió sportcsatornája az M4 is, a következő kulcsszavakban tűnik fel:
- m4 sport - 250%
- m4 online - 180%
- m4 - 170%
A növekedési trendek között ismét meg kell említeni a Facebook-ot, ami növekedés terén is dobogós helyen végzett. Az M4 sport kifejezés növekedésért a 2016-s sport események, az Olimpia és a Labdarúgó Euróba Bajnokság népszerűsége a felelős.
Google Fordító
A keresési mennyiségek és a növekedési listákon is feltűnik a Google Fordító, ami úgy fest egyre több helyre befurakszik. Komótosan ugyan de egyre növekszik a népszerűsége, idén 50%-kal többen kerestek rá mint az előző évben.
Több e-mail szolgáltató is felkerült a listára, szám szerint 2, a legtöbben a Freemail szolgáltatását keresték, azonban szorosan mögötte megjelenik a GMail is.
Amit még sokat kerestünk
Mi magyarok szeretjük a filmeket, de sokan kifejezetten az online filmek kifejezésre keresnek rá. Valószínűleg napi szinten használjuk már az internetes szolgáltatásokat.
A Google-ben keresünk rá a menetrendre, és az időjárást is ezen keresztül tekintjük meg, időjárás tekintetében egyébként sokat növekedett a Köpönyeg időjárási portáljának a népszerűsége. Szeretünk hirdetni és hirdetéseket nézegetni, kapcsolódó kulcsszavaink a „jófogás” és a „használtautó”.
A híroldalak közül a két kedvencünk az Index és az Origo, az Index-et valamiért jobban szeretjük.
Youtube-on a filmeké a főszerep
A keresési forgalom másik jelentős versenyzője a népszerű videó megosztó. Szintén tanulságos az itt végrehajtott keresések elemzéseit is szemügyre venni
Filmek
Már a kereső esetén is felmerült a filmek növekvő népszerűsége, de a Youtube esetében ez még inkább feltűnik. A Google Trends által szolgáltatott adatok arra engednek következtetni, hogy a videó megosztót sokan filmek nézésére használják. A három legnépszerűbb keresési kifejezés a következő:
- teljes
- film
- teljes film
A 25 legnépszerűbb keresési kifejezés közül az első 3 helyezésen kívül még 5 filmmel kapcsolatos kifejezés van, ezek a következők (a népszerűség sorrendjében)
- filmek
- teljes film magyarul
- teljes filmek
- filmek magyarul
- teljes filmek magyarul
Persze még mindig ugyanezen a listán 2 további közvetett kulcsszó is található a "mese" illetve a "Star Wars".
Népszerűvé válnak az online sorozatok is, így 130%-os növekedést produkált a Középsuli kifejezés, köszönhetően a Youtube sorozatának.
Zene
A filmek mellett nem túl meglepő módon a zenei témákat is sokan keresik. A keresési mennyiségek listáján a 4. helytől kezdvetübb zenei irány is helyt kapott:
A kulcsszavak a következők: music, remix, mix, zene, live, zenék
A folytatásban már feltűnnek a népszerű zenészek együttesek, akik közül Magyarországon a legnépszerűbb Rihanna és Justin Bieber volt, illetve valószínűleg Adele is ide tartozhat. Ugyan az ő neve nem jelenik meg az első 25 között, de a "hello" kulcsszó és a rá adott válasz arra enged következtetni, hogy az ő dalát is sokan kedvelik.
A legjobb 25 keresés között összesen három zenei klipet kerestek így, melyből a legnépszerűbb az imént említett Adele szerzemény, őt követi Sia- Cheadp Trills című trackje, illetve feltűnt még a Suicide Squad (Öngyilkos osztag) című mozi egyik betétdala a "twenty one pilots".
Magyar előadókkal is találkozhatunk azonban, mielőtt bárkinek is hiányérzett támadna, a két legnépszerűbb előadó a Youtube-on Majka, illetve Horváth Tamás. Szintén megjelenik a népszerű keresések között a "bódottá", ami a Honeybeast - Bódottá című szerzeményére utal.
IT és tech kereséseink
A Google Trends elemzései a kulcsszavakon felül lehetőséget biztosít a legtöbbet érintett témák csoportosítására is. Itt nem kulcsszócsoportok állnak az elemzések középpontjában, ami adott témákra összpontosít.
Huawei
A kínai információ és kommunikáció technológiai megvalósításával foglalkozó birodalom, az utóbbi években fokozatos előre tör, ez idén sem volt másképpen.
Az idei évben a Huawei okostelefonokkal kapcsolatos keresések száma növekedett meg. Nagyrészt ezeknek a készülékeknek a tesztjei voltak a nyerők, de a különböző kiegészítők is népszerűek voltak. A legnépszerűbb típus a Google keresések tekintetében a P9 volt.
Windows 10
A Microsoft legfrissebb operációs rendszerének is kiugró sikere volt, a keresési kulcsszavak alapján a legtöbben arra voltunk kíváncsiak, hogyan lehet kikapcsolni az automatikus frissítéseket, illetve rendszerösszetevőket is sokszor kerestünk a Windows 10-hez (pl. CCleaner, Daemon Tools, VLC).
Agar.io
A szórakozás sem maradhatott ki idén, az Agar.io-ként meghatározott 3. legnépszerűbb csoport a böngészőből is futtatható játékokat foglalja magában, de nem csak az említett játékkal kapcsolatban, ugyanis a kulcsszavak között feltűnik a Minecraft is.
Interneten folyik az életünk
A trend ugyanazt a vonalat követi idén, is mint ami az elmúlt években tapasztalható. Egyre nagyobb mértékben digitalizálódunk, és egyre több online felületet használunk. A közösségi média és a keresési mennyiségek jelentős értékben nőnek. Kiugró mértékben eddig talán a szórakoztatás jelenik meg legtöbbször, de már annak is egyértelműek a jelei, hogy a munkával és a magán életünkkel kapcsolatos tevékenységének központja is az internetre helyeződik.
Ne feledjük ugyanakkor azt sem, hogy a keresési trendek akár egy nap alatt is változhatnak. Bármikor történhet valami megrázó, valami olyan ami tömegeket vonz, valamilyen esemény amire sokan felkapják a fejüket.
Kapcsolódó cikkek
- Begyorsít a Facebookon a 24.hu
- A közösségi média hálójában
- Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót a webáruházaknak
- Hogyan kémkedhetnek utánad?
- Karanténba zárja jövőre a nem biztonságos oldalakat a Google
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
- Király Gábor a „legkeresettebb” magyar focista
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom
- Felfüggeszti a munkát a magyar meccsek ideje alatt az iQor
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják
Technológiai pályázatot hirdet a K&H a hazai IT képzést nyújtó felsőoktatási intézmények hallgatói számára, hogy elismerje azon fiatal szakembereket, akik kiemelkedő szakmai, tudományos dolgozataikkal hozzájárulnak az új, innovatív megoldások kitalálásához és inspirációként szolgálnak mások számára. A közel 2 millió forint anyagi támogatást és szakmai projektmunkában való részvételi lehetőséget biztosító pályázatra alap- és mesterképzés kategóriákban, összesen 8 témakörben – köztük AI, fintech és felhőtechnológiában – lehet jelentkezni itt.
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
100 éves a kismegszakító, amely lehetővé teszi az energetikai átállást
Az ABB-nek a maga nemében első kismegszakítója (Miniature Circuit Breaker/MCB) már 100 éve biztosítja az elektromos áramkörök védelmét, és a jövő fenntarthatósági igényeihez igazodva napjainkban is tovább fejlődik. Mivel az összes tűzeset közel egynegyede lakóépületekben keletkezik, ezért kijelenthető, hogy a kismegszakítók az otthonok biztonságossá tételével forradalmasította az életmódunkat, sőt megteremtette az elektromos biztonságot az egész társadalom számára, a vasúti infrastruktúrától kezdve a gyárakon, a kereskedelmi épületeken át, az adatközpontokig.
Három új 3D nyomtató és több ráadás a FreeDee standján
A FreeDee Kft. az additív gyártás egyik élen járó hazai specialistája. Márkafüggetlen szakértőként számos piacvezető 3D nyomtató és 3D szkenner márkával dolgoznak együtt, így a FreeDee standján idén három új 3D nyomtató is egyszerre debütál! Most lehet majd itthon először élőben megnézni a Markforged FX20 robusztus kompozit nyomtatót, az UltiMaker Factor 4 ipari FDM nyomtatót és a Formlabs Form 4 mSLA nyomtatót is. Emellett látványos SLM fémnyomtatásokra és 3D szkennelés bemutatóra is számíthatnak az Ipar Napjain a 101F (A pavilon) stand látogatói.
Érettségi-para szülőként? HR szakértői tippek következnek!
Elindult a 2024-es érettségi szezon: országszerte 1161 helyszínen várhatóan több mint 112 700 középiskolás érettségizik. Ez az időszak legalább olyan megterhelő és kihívásokkal teli a szülők számára, mint a diákoknak, hiszen a gyermekük jövőjéről van szó, és az érettségin nyújtott teljesítményen sok múlhat. Rengeteg a kérdés: felveszik a gyermeküket a kívánt szakra? Mi lesz, ha nem nyer felvételt, vagy meggondolja magát időközben és egy másik irányba szeretne menni? Egyáltalán mi történik, ha mégsem úgy alakul minden, ahogyan azt a gyermek és a szülő eltervezte? Most ezekre az eshetőségekre hívja fel a figyelmet és ad néhány szakértői tippet a Mind-Diák Szövetkezet vezetője, Göbl Róbert.