Kell-e félnünk a robotoktól?

forrás: Prím Online, 2017. május 28. 09:13

A munkavállalók szerint nem kell tartanunk a robotoktól, hiszen háromnegyedük úgy véli, hogy az új technológiák valójában növelik a rendelkezésre álló munkahelyek számát – derül ki az Adecco Csoport kutatásából.

Milyen hatással vannak a robotok a munka világára? Ezt a kérdést járta körbe az Adecco Magyarország által nemrég megrendezett IT Akadémia. „Hat évvel ezelőtt azzal a céllal indítottuk el az Adecco IT Akadémiát, hogy fejlesszük, tovább képezzük kollégáinkat, és az új munkatársakat már interaktív módon toborozzuk” – mondta el Spiller László, a magyarországi Adecco Kft. IT Recruitment Team vezetője, az IT Akadémia kitalálója. „Az elmúlt hat évben leginkább informatikai témákkal foglalkoztunk, most azonban a HR területet is jelentősen érintő robotika témakörébe ástuk bele magunkat. A téma igen aktuális, hiszen a robotok egyre inkább a mindennapok részei, gondoljunk csak az iparra, az orvostudományra vagy akár egyszerűen csak a konyhánkra. Nagy kérdés azonban, hogy a következő 5-10 évben miként befolyásolják a robotok az emberi munkaerőt, féljünk-e tőlük vagy inkább örüljünk nekik” – fogalmazta meg a legfontosabb kérdést Spiller László. 

 

Ember és robot között barátság? Lehetséges!

A történelem során már többször bebizonyosodott, hogy a robotok gyorsabban, pontosabban és biztonságosabban végzik a rájuk szabott feladatokat, és az olyan emberi tényezők, mint például fáradtság, kiszámíthatatlanság jelentősen csökkenthetők vagy akár teljesen ki is zárhatók általuk. 

 

„Az Adecco Csoport mint a világ egyik legnagyobb humánerőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége úgy látja, hogy a munka világában a robotok és emberek között létrejöhet „baráti” kapcsolatot. „Kutatásunk szerint úgy tűnik, hogy a munkavállalók sem félnek a robotoktól és a mesterséges intelligenciától, mivel bíznak abban, hogy a rendelkezésre álló robottechnológia inkább előre fogja lendíteni őket a munkavégzésben.  Ezt mutatja, hogy a válaszadók háromnegyede szerint a technológia valójában már most is növeli a rendelkezésre álló munkahelyek számát” – mondta el Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója. 

 

 

Több munkahely, könnyebb munkavégzés 

Habár a robottechnológia már most is igen erőteljesen jelen van a munka világában, az előttünk álló egy évtizedben jóval intenzívebben számíthatunk elterjedésükre. Ettől azonban nem tartanak a munkavállalók, ugyanis a kutatásban megkérdezettek 54%-a véli úgy, hogy a következő 10 évben a technológiai fejlődés több munkahelyet fog teremteni, mint elvenni. Emellett a túlnyomó többség (87%) úgy gondolja, hogy a számítógépek könnyebbé teszik majd a feladatvégzést. 

 

A robotok munkába állásától rugalmasabb és kreatívabb munkavégzést remélnek a munkavállalók: az alkalmazottak több mint fele (58%) nyilatkozott arról, hogy a robotok bevezetése a munkahelyen nagyobb mozgásteret biztosít majd számukra, hogy értékesebb és kreatívabb projekteken dolgozzanak, mivel a rutinszerű munkafeladatok elvégzését a robotokra lehet majd bízni. A válaszadók közel fele (48%) pedig úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia kifejezzen pozitív hatással lesz rájuk a jövőben, és segíteni fogja őket a rugalmas munkavégzésben. „Úgy véljük, a robotok nem azért jönnek, hogy elvegyék a munkánkat, hanem hogy segítsék azt, és nekünk el kell tudnunk fogadni ezt a segítséget” – tette hozzá Stefano Longo.

 

Az Adecco IT Akadémiáról készült filmes beszámoló az alábbi linken érhető el: https://www.dropbox.com/sh/g9ecvyuz6zv105f/AAApIK27GbYGOCpiW5zWOa8ba?dl=0 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59