Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 11. 09:31

Az Instant Network 3G elnevezésű hordozható mobilhálózatot, mely az Instant Network továbbfejlesztett verziója, már számos nemzetközi katasztrófa helyzetben bevetették.

A prototípust a Vodafone Magyarország rádiós hálózat üzemetetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert tervezték. Péntek reggel Tóth Róbert egy Vodafone önkéntesekből álló nemzetközi csapattal Guadeloupe szigetére indult, hogy segítse a mentőcsapatok munkáját az eszköz telepítésével.

 

A Vodafone Magyarország 2015-ben mutatta be az Instant Network 3G-t. A Hordozható Mobilhálózattal 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a túlélők számára, ráadásul méretéből kifolyólag kereskedelmi járatokon is szállítható, így a világ bármely részére könnyedén eljuttatható. Katasztrófa sújtotta helyzetben a kommunikációs lehetőségek helyreállítása a legfontosabb feladat, mivel ez támogatja leginkább a mentőcsapatok munkáját. A jelenlegi helyzetben az Instant Network 3G mellett két Instant Charge eszközt is bevetnek – ez egy külső mobiltöltő állomás 66 töltőponttal – valamint egy Instant Classroom Xtra elnevezésű eszközt is, mely egyfajta mobil-internetkávézóként, vagy „doboznyi digitális iskolaként” tabletekkel és ingyenes WiFivel is támogatja a helyiek kommunikációs lehetőségeit.  

 

 

„Büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink az innováció és a mobiltechnológia használatával képesek embereket segíteni szerte a világban, a katasztrófa sújtotta területeken. A Vodafone-nál a technológia az alapvető gondolkodásunk részét képezi, hiszen nem csak könnyebbé, de biztonságosabbá is teszi az életünket. Az ilyen szituációkban nyújtott szakértői támogatás talán a legszignifikánsabb haszna az általunk szolgáltatott technológiának és know-how-nak” – mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese. 

 

Az Instant Network feladata, hogy emberi erőforrással és technológiával segítse a kommunikációs hálózat és a technikai háttér telepítését a természeti, vagy humanitárius katasztrófa sújtotta területeken. Egy katasztrófa után a kommunikációs lehetőségek megteremtése kulcsfontosságú mind az érintettek támogatása, mind a kár felmérése, mind a mentési és segítségnyújtási munkálatok összehangolása érdekében. A díjnyertes Instant Network program részeként a Vodafone Alapítvány önkéntes munkatársakkal és kommunikációs technológiával segíti az ingyenes kommunikációs hálózatok biztosítását és helyreállítását, illetve technikai háttértámogatást nyújt a segélyszervezeteknek és az áldozatoknak az érintett területeken. A Vodafone Alapítvány Instant Network csapata elkötelezett a humanitárius közösséget szolgáló új technológiák kifejlesztése mellett is. 70 kiképzett Vodafone munkatárs alkotja az Instant Network csapatot, akik készen állnak, hogy természeti, vagy humanitárius katasztrófára reagáljanak. A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) néven ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni. 

 

Ez a mostani a tizenegyedik bevetése a Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának. A hordozható mobilhálózatot bevetették a 2015-ös nepáli földrengések idején, illetve 2013-ban, a Fülöp-szigeteken is, a Haiyan tájfun pusztítása után – ekkor 443.000 hívást és 1.4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton, míg a Fülöp-szigeteket, Kenyát és Dél-Szudánt egybevetve 2,9 millió telefonhívásban nyújtott segítséget az eszköz. Az Instant Charge jelenleg is használatban van Görögország két menekülttáborában, 84.600 eszközt szolgál ki, míg az Instant Classroom Afrika szerte több ezer diák tanulását segíti. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14