Az iLex és az IBM Cloud magyarul beszélő, jogi területen bevethető chatbotot mutatott be

forrás: Prím Online, 2017. október 16. 10:52

A Pécsi Tudományegyetem az iLex nemzetközi magyar startuppal karöltve speciális tanfolyamot indított, hogy megismertesse a joghallgatókat a jogászatban használható digitális technológiákkal. 

A projekt részeként bemutatták a cég Lexi névre hallgató, mesterséges intelligencia alapú oktatási eszközét. Lexi egy olyan chatbot, amely magyarul válaszol polgárjogi kérdésekre, a feladata pedig jelenleg az, hogy demonstrálja, minként lehet használni a kognitív technológiákat a jog területén. A tanfolyam előrehaladtával nemcsak a diákok, de Lexi tudása is bővül, hiszen a chatbot a használat során folyamatosan tanul, így egyre bonyolultabb kérdésekre tud válaszolni.

 

Az iLex a chatbotot az IBM Cloud segítségével építette, amely nemcsak tárhelyet, de fejlesztői környezetet is biztosított a kognitív rendszer számára. Lexit egyelőre az egyetemi előadókban használják, de az iLex tervei szerint hamarosan a cég oldalán is válaszolni fog a látogatók kérdéseire. Szakmai fejlődésén egy egész csapat dolgozik, közöttük az iLex jogi szakemberei valamint a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem tanárai és diákjai. A cég arra számít, hogy Lexi egy éven belül 1,8 millió jogi kérdést tud majd megválaszolni chatüzenet vagy online beszélgetés formájában.

 

„Az IBM nemcsak infrastruktúrát adott nekünk, de kognitív szolgáltatásaihoz is elérést biztosított, így tudtuk felépíteni ezt a hihetetlenül okos és intuitívan „gondolkodó” chatbotot” – mondta Ritter Marianna, az iLex vezérigazgatója. „A gépi tanulás megváltoztat mindent, amit eddig az ügyfelekkel való kapcsolattartásról gondoltunk. Lexi csak az első lépés a hosszú úton, mi pedig már olyan rendszereken gondolkodunk, amelyek a mesterséges intelligenciát használva ennél is összetettebb jogi tanácsadásra képesek.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59