E-kereskedelem Európában

forrás: Prím Online, 2017. november 11. 08:46

A ShopAlike nemzetközi csapata idén nyáron sem lustálkodott. Felkeresete 13 európai ország 100 partnerüzletét egy külön, számukra kidolgozott, felméréssel. A kérdőív lényege az e-kereskedelem trendjeinek illetve kulcsfontosságú mozgatóinak elemzése volt.

 

Az Y Generáció, mint fontos tényező

A digitális világ megváltoztatta a vásárlási szokásokat. Mindez legnagyobb hatással az ilyen újításokra leginkább nyitott fiatalokra van. Az Y generáció tagjai a média által szocializálódnak, amit alakítanak is. A fiatalok 47%-a hozza vásárlási döntéseit a közösségi média véleményének alapján. Hasonlítás képpen: ez a többi generáció 19%-ára igaz.

 

A felmérésünkben résztvevő partnerüzletek is egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált marketing stratégiával megszólítsák a fiatal generációt. Többségük a megnövelt közösségi médiában való résztvétellel szeretnék megközelíteni az adott csoportot. Fontos viszont szem előtt tartani azok megújjult szokásait. Egyre több fiatal hagyja el a Facebook-ot, más közösségi média javára, mint például Instagram vagy Snapchat. Az Y generáció 19%-kal nagyobb valószínűséggel használja az Instagram-ot, és 14%-kal a Tumblr-t, mint más korcsoportok.

 

Infografika a magyar online kiskereskedelem helyzetéről:

 

Forrás: http://www.gkidigital.hu/
 

 

Bőven tud még nőni a magyar online kereskedelem

A válaszadók túlnyomó többsége optimista a jövőre nézve és elégedett az e-kereskedelem jelenlegi állásával. Van is miért pozitívnak lenni, hisz Magyarországon a kiskereskedelmi forgalom (és különösen az online kiskereskedelem) első félévben tapasztalt növekedése alapján 2017 végén valóban jóval nagyobb lesz a forgalom, mint 2016-ban. A teljes magyar kiskereskedelem 3,9 százalékkal nőtt, valamivel lassabban, mint 2016-ban. Az online kiskereskedelem a GKI Digital piackutató adatai szerint viszont 20 százalékkal.

 

Magyarországon az online szegmens részesedése a teljes kiskereskedelemben 5-6 százalék körül van, vagyis bőven van még hova nőni. A magyarok főleg elektronikai termékeket vásárolnak interneten, de idővel az egyéb tartós fogyasztási cikkek és a napi fogyasztási cikkek online kiskereskedelme is el fogja érni azok szintjét.

 

A jövő a nagy, széles termékpalettával rendelkező webshopoké, vagyis a piac koncentrálódni fog. A vásárlók szeretik, ha minél több dolgot találnak meg egy helyen,és szeretnek megszokott, bejáratott helyen vásárolni online is, nem csak offline. A kisebb webshopok akkor fognak tudni megmaradni a piacon, ha olyan szűk vásárlói réteget céloznak, amik kimaradnak a nagy boltok szórásából, esetleg nagyon alacsony árakkal szállnak versenybe.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia

Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azon médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányában, hozzátéve: a magyarok inkább pozitívan gondolnak az MI-megoldásokra.

2024. május 21. 19:10

Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása

Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.

2024. május 21. 13:02

KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését

Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.

2024. május 21. 11:28

A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában

A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.

2024. május 21. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59