Újból teljesen magyar tulajdonba került az Extreme Digital

forrás: Prím Online, 2018. április 25. 18:41

A magyar résztulajdonosok visszavásárolták a Steinhoff International csoporttól az Extreme Digital többségi tulajdonrészét. A tulajdonosi szerkezet változása nem érinti a vállalat operatív működését, Magyarország vezető online kereskedője tovább folytatja régiós terjeszkedését, és az idei évre is kétszámjegyű növekedést vár.

Az Extreme Digital 50,4 százalékos tulajdonrész visszavásárlását a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta, a szükséges pénzügyi tranzakciók lezárultak, így Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula cégalapítók újra a vállalat kizárólagos tulajdonosai. 

 

„Bár a Steinhoff International leányvállalataival piaci alapon kialakított együttműködéseinket továbbra is megtartjuk, regionális piaci helyzetünk, és sok éve folyamatos növekedésünk fenntartását csak úgy láttuk biztosítottnak, ha a dél-afrikai cégcsoporttól függetlenül folytatjuk működésünket. Az Extreme Digital pénzügyi helyzete rendkívül stabil, az idei évre tervezett üzleti tervünk megvalósításához szükséges források is rendelkezésre állnak. 2015 előtt is magyarországi székhelyű, hazai tulajdonosi struktúrájú, de nemzetközi vállalat voltunk, a visszavásárlást követően is azok maradtunk. Célunk, hogy tovább folytassuk a tavalyi évben már elkezdett nemzetközi terjeszkedésünket, ezzel párhuzamosan megtartsuk vezető pozíciónkat az elektronikai termékek e-kereskedelmi piacán, és újabb termékkategóriák online értékesítését is elkezdjük” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.

 

A GKI Digital adatai szerint 2015 és 2016 után 2017-ben is az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb forgalmat a hazai online áruházak közül.  A kutatócég februárban publikált felmérése szerint az Magyarországon tavaly mintegy hárommillióan vásárolnak online.  A teljes piac közel 34 millió sikeres rendelést tudhat maga mögött, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar online vásárló évente mintegy 11 darab rendelést ad fel.

 

2017 volt az első olyan év a haza online kereskedelemben, amikor az e-kereskedelmi forgalom már nagyobb mértékben növekedett a vásárlási intenzitás emelkedéséből fakadóan, mint a vásárlószám bővülése miatt. Ez azt jelenti, hogy egy magyar webáruház napjainkban akkor képes a leghatékonyabban növelni az eladásait, ha a már aktív internetes vásárlók rendelési intenzitását fokozza, illetve az átlagos kosárértékük összegét növeli. 

 

Igazi hungarikum: az offline boltok segítik a magyar e-kereskedelem bővülését

A GKI Digital a magyar e-kereskedelmi piac egy fontos sajátosságára is felhívja a figyelmet: a korábbi évek trendjeit követve hazánkban minden harmadik-negyedik rendelést személyes bolti átvétellel kérnek a vásárlók. A személyes átvétel ennek megfelelően az Extreme Digital vásárlói körében is kiemelkedően népszerű, tízből öt internetes rendelés így jut el a vevőhöz.

 

Ráadásul forgalom több mint háromnegyede a vegyes modellben működő (tehát webáruház mellett hagyományos üzleteket is fenntartó) kereskedőknél realizálódik. A hazai vásárlók bizalma is nagyobb az ilyen online kereskedők iránt. Ezért a piaci súly növelésének a kulcsa az online és offline jelenlét együttes fejlesztésében keresendő – vagyis az online forgalom növeléséhez meglepő módon az offline jelenlét bővítésére van szükség.

 

További hungarikum, hogy minden harmadik magyar online vásárló (vagyis mintegy 960 ezer ember), még akkor is online ellenőrizni le a raktárkészleteket, ha egyébként személyesen, vagyis offline vásárol meg egy terméket. Mindezt pedig úgy, hogy a terméket végül nem rendeli meg online, a webáruházat pusztán tájékozódásra használja. Ezt a speciális szegmenst az Extreme Digital saját árukészlettel is rendelkező, országos bolthálózattal tudja hatékonyan kiszolgálni.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia

Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azon médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányában, hozzátéve: a magyarok inkább pozitívan gondolnak az MI-megoldásokra.

2024. május 21. 19:10

Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása

Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.

2024. május 21. 13:02

KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését

Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.

2024. május 21. 11:28

A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában

A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.

2024. május 21. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59