#CodeLikeAGirl – mert a technológia világának szüksége van a lányokra!
Becslések szerint Magyarországon a női szakemberek aránya 8-10% körül van a technológiai szektorban, amellett, hogy továbbra is közel 25.000 programozói állás vár betöltésre. Ezen szeretne változtatni a Vodafone kezdeményezése, a #CodeLikeAGirl, amely az első alkalom sikere után augusztus végén ismét fiatal lányok számára hirdet kódolási tábort.
Sokan tisztában vannak azzal, hogy a programozás napjaink egyik legkeresettebb készsége, amely általában jól fizető, biztos karriert kínál. Ugyanakkor kevesek számára nyilvánvaló, hogy a kódolás és a programozói szemlélet könnyen tanulható, és hogy a közhiedelemmel ellentétben nem „fiús” szakterületről van szó. Ezt bizonyítja, hogy a világ első programozója, George Byron angol költő lánya, Ada Lovelace volt, aki jóval a modern számítógép feltalálása előtt megírta a világ első számítógépes programját.
A számítástechnika történetében megannyi női név bukkan fel, azonban ahogy a számítógépek egyre inkább „fiús” eszközzé váltak, úgy a nők lassan kikoptak a programozói szakmából. Ma a világ fejlett országaiban a nők kevesebb, mint 20%-át teszik ki az infokommunikációs technológiai (IKT) szakértőknek, holott nem kevésbé van helyük az informatika és a technológiai fejlesztések területén, mint a férfiaknak.
Ehhez kíván hozzájárulni a Vodafone #CodeLikeAGirl programja, amely négynapos kódolási táborokat kínál 14-18 éves lányok számára a telekommunikációs vállalat működésének 26 piacán, így Magyarországon is. A programnak köszönhetően 2017-ben összesen 500 lány tanulhatott kódolni, 2018-ban pedig ez a szám a duplájára fog nőni. A#CodeLikeAGirl kódolási kurzus úgy lett kialakítva, hogy minden 14-18 éves számára megfelelő legyen, készségszinttől függetlenül. Különböző programozási nyelvekről és fejlesztőprogramokról nyújt alapismereteket – pl. a HTML, CSS, Javascript és Bootstrap –, amelyek segítségével a program végére a diákok akár saját weboldalt tudnak fejleszteni.
A Vodafone Magyarország nagy hangsúlyt fektet a technológiai oktatásra, és számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához. A Skool projekttel együttműködésben évek óta tart foglalkozásokat fiatal lányoknak, valamint a LogiScool által szervezett Nagy Digitális Kaland versenyt is idén már második alkalommal támogatta. A Kódgarázzsal a Coding Camp keretében, míg a Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve a #CodeLikeAGirl programsorozat révén igyekszik közelebb hozni a technológia világát a jövő programozóihoz. Emellett a Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Iskola Program részeként országszerte küzd az elmaradottabb térségek iskoláiban a digitális szakadék csökkentéséért.
A Vodafone #CodeLikeAGirl augusztusi kurzusára a digitaliscsalad.hu weboldalon jelentkezhetnek az érdeklődők 2018. augusztus 15-én éjfélig. A résztvevők számára a szervező laptopot és napi háromszori étkezést (tízórait, ebédet és uzsonnát) biztosít.
A kurzus időpontja: 2018. augusztus 27-30. 9-16 óra
A kurzus helyszíne: Vodafone Magyarország Zrt. székház (1096 Budapest, Lechner Ödön fasor 6.)
Létszám: 15 fő
Kapcsolódó cikkek
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- Orbán Viktor fogadta a Vodafone Csoport vezérigazgatóját
- A lányoké a jövő az informatikában?
- Itt vannak az új sajátmárkás Vodafone készülékek
- Piaci körkép: átlagosan 4 hónap alatt és 1 millióért bárki szoftverfejlesztő lehet, akár állásgaranciával is
- Erős éve lesz az informatikai szektornak
- A karrierváltás sikere programozóként garantált
- A Sparklab by NN legújabb projektjei
- Tudod mit teszel jövő nyáron?
- Nem gyerekként kezdik a programozást a profi fejlesztők
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.