Nagy dobásra készül a hazai e-sport
A már hazai szinten is több mint 400 ezer rajongót magáénak tudható e-sport újabb mérföldkövéhez érkezett, ugyanis az új FIFA 19 verzió megjelenésével szinte egy időben kerül sor vasárnap az első hivatalos hazai versenyre. A K&H e-kupa FIFA 19 bajnokság kapcsán a szervezők bemutatták a hazai e-sport lendületes fejlődését, aminek köszönhetően ma már itthon is egy 23 milliárd forintos piacról beszélhetünk, a jövőben pedig akár regionális nagyhatalommá válhat Magyarország.
Néhány nappal a FIFA 19 első hivatalos, hazai versenye, a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokság előtt a szervezők sajtótájékoztatón mutatták be a magyar e-sport fejlődését. „A FIFA játékok igen komoly múltra tekintenek vissza, hiszen 25 éve jönnek ki az újabb és újabb kiadások, a felnövekvő fiatalok örömére. Ami azonban igazán nagy dobásnak számít, hogy az új FIFA 19 verzió piacra kerülésével szinte egy időben tarthatjuk meg az első hazai hivatalos bajnokságot” - mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. „Ahogyan a most felnövő generáció új, digitális lehetőségeket keres magának a sport és a szórakoztatás terén is, úgy a bajnokság támogatásával a K&H is új, innovatív pályára lép. Felelős pénzintézetként ugyanis arra is törekszünk, hogy válaszokat adjunk a társadalmi igényekre, és hozzájáruljunk ahhoz, hogy a társadalom tagjai teljes életet élhessenek – ennek pedig a sport is fontos része. Eddig a sport támogatása a tömegsportra, a parasportra és a versenysportra terjedt ki, ami most tovább bővül az e-sport területével. Az e-sportra mint a jövő sportjára tekintünk, amely fejleszti az elmét, ugyanakkor fizikai erőnlétet is igényel. A K&H e-kupa FIFA 19 bajnoksággal tehát egy újabb olyan versenynek adunk teret, ahol az elhivatottság és a kiváló teljesítmény egyszerre érvényesülhet” – tette hozzá Horváth Magyary Nóra.
Szegő Péter, az MTK Budapest E-sport Szakosztályának vezetője örvendetesnek tartja, hogy az MTK Budapest által megalapított első e-sport szakosztályt követően ma már egyre több élvonalbeli sportklub indít ilyen szakosztályt. „A hazai e-sport látványos bővülése már rövid távon azt eredményezheti, hogy az NB I-es szintű klubok szinte mindegyike rendelkezni fog e-sport szakosztállyal. Emellett pedig az egyes játékokra specializálódó szakágak számának növekedése is meghatározó lehet, hiszen maguk a különböző videójátékok más-más versenyzői képességeket igényelnek”. A tavalyi alapítása óta most már 17 e-sportolót a tagjai között tudó e-sport szakosztály vezetője hozzátette, hogy elengedhetetlennek tartja, hogy Magyarország is megfelelő körülményeket és lehetőségeket biztosítson azoknak a fiataloknak, akik ebben az új sportágban kimagasló tehetségek.
Azt, hogy valóban mennyi tehetség és mekkora rajongói bázisa van itthon már most is az e-sportnak, Hodozsán Dániel, az esport1.hu tartalomigazgatója, egyben a verseny fő szervezője mutatta be: „a most felnövő generáció folyamatosan új, digitális lehetőségeket keres magának a sport és a szórakoztatás terén is, ami hatalmas robbanást okoz az e-sport világában. Az elemzések szerint már idén is világszerte több száz millió rendszeres és alkalmi néző követi az e-sport eseményeket, 2020-ra pedig ez akár 500 millió fölötti nézőszámra is emelkedhet. Ezek természetesen nemzetközi számok, de a globális trend Magyarországon is jól megfigyelhető: a videójáték díjakat, a hardver és periféria vásárlást, a játékon belüli (in-game) költést és a játékokhoz köthető márkázott (merchandise) termékek vásárlását is magába foglaló magyar e-sport piac mérete tavaly meghaladta a 23 milliárd forintot, az e-sporthoz köthető rajongótábor pedig 425 ezer főt - az e-sport térnyerése tehát Magyarországon is megkérdőjelezhetetlen. Természetesen nem az az elvárás, hogy a hagyományosan e-sport nemzetnek tekinthető Dél-Korea, USA vagy Kína kihívói legyünk, az azonban reális cél lehet, hogy regionális szinten e-sport nagyhatalom legyen Magyarország”.
Kapcsolódó cikkek
- Xboxozó nyugdíjasok a PlayIT siófoki rendezvényén
- A Dell bemutatta új fejlesztéseit a 10. Gamescomon
- Az ACG hét országra szóló megbízást kapott az IKO Digitaltól
- A RIFT ESPORTS célja: kiharcolni az indulást az Európa-bajnokságon
- A hazai e-sport piac helyzete
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- A Dell új tanulmánya szerint a játékosközösség soha nem látott mértékben növekszik
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- eNET kutatás a videojátékokról
- Új gamer fejhallgató a Logitechtől
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.