Digitális szakemberek lesznek a jövő pénzügyesei
A vállalatok többségének nem megfelelő a technológiai felkészültsége az adókockázatok kezelésére – derül ki az EY globális kutatásából. A cégeknek komoly nehézséget jelent a digitális ismeretekkel rendelkező pénzügyi szakemberek megszerzése, akiknek a jövőben érteniük kell a mesterséges intelligencia használatához is.
A hagyományos szakmai ismereteknél egyre fontosabbá válik az átfogó technológiai tudás az adó- és pénzügyi területeken dolgozók számára, az EY nemzetközi felmérése során megkérdezett több mint 1700 cégvezető egyöntetű véleménye szerint. A jövő szakértőinek érteniük kell a mesterséges intelligencia használatához, az automatizációhoz és az adatelemzéshez is. A szükséges szaktudás világszerte hiányzik, a döntéshozók 89 százalékának problémát jelent a tehetséges munkavállalók megszerzése, képzése és megtartása.
A válaszadók közel kétharmada véli úgy, hogy vállalatánál nem megfelelő az adókockázatok kezeléséhez szükséges folyamatszabályozási, technológiai és irányítási rendszer. A technológiai fejlesztés a legsürgetőbb lépés az adó- és pénzügyi feladatok fenntartható és kiszámítható elvégzéséhez a felsővezetők több mint fele szerint, ennek ellenére ugyanilyen arányban ismerték el, hogy nem fordítanak elég időt és pénzt ilyen típusú megoldásokra.
„Ahhoz, hogy sikerrel lépjenek át a digitális korszakba a cégek, minél hamarabb meg kell tanítaniuk munkatársaiknak az új feladatok hatékony elvégzéséhez szükséges tudást, ami belső képzési programok kidolgozását és külső partner támogatását igényli” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Kelet-Közép-Európa a lineáris televíziózás bástyája
- Egyre nő a fizikai munka elismertsége a magyar dolgozók szerint
- Kutatás: az ingatlan.com az ingatlanhirdetési piac vezetője
- Nemzetközi online vásárlási trendek
- Idén már közel 180 milliárd forint értékben rendeltünk terméket az internetről
- A munkavállalók közel fele már a szabadidejében is dolgozik
- A magyarok közel fele nem azon a területen dolgozik, amelyben a legmagasabb végzettségét szerezte
- A vállalatok csodafegyverként tekintenek a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra
- Különböző félelmek, azonos problémák
- A magyar munkavállalók vágynak leginkább az elismerésre
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.