Ezek voltak a legnézettebb hazai weboldalak 2018-ban
Egyetlen nap alatt 30 millió alkalommal nézik meg a 100 legnézettebb magyar weboldalt. A lista élén a hírportálok állnak, de egy torrentoldal is felfért a TOP10-be.
Élen a hírportálok
Az ite.hu SEO portál immár második alkalommal készítette el a 100 legnézettebb hazai weboldal listáját. A listát az Index, az Origo és a Startlap vezeti. Ez a három oldal, amelyik naponta 1 milliónál is több látogatást regisztrál átlagosan.
A vezető oldalak jellemzően magazinok és hírportálok, de egy-egy blogoldal, vagy e-mailszolgáltató is felfért a listára, és meglepő módon itt találjuk az egyik legnépszerűbb hazai torrentoldalt és a gyakorikerdesek.hu oldalt is.
A hirdetőoldalak közül a jofogas.hu, a hasznaltauto.hu és az ingatlan.com vezeti a listát. A receptoldalak esetén a három vezető márka a Nosalty, a Mindmegette és a Receptneked.
A meteorológiai oldalaknál nem változott a sorrend; az Időkép után a Köpönyeg és a met.hu következik.
Bankok és oktatási oldalak
A listán szép számmal vannak jelen az oktatási oldalak, a Sulinet mellett, az egyetemek weboldalai, sorrendben az ELTE, a BME és a Debreceni Egyetem található meg a élmezőnyben.
A négy évvel ezelőtt felméréshez hasonlóan a nagy bankok oldalai és a telefontársaságok is felfértek a 100-as listára:
A szürke zóna
Nem csak legális, de legalábbis a szürke zónában mozgó oldalak is szép számmal megtalálhatóak a magyarok által legkedveltebb oldalak között. A két nagy torrent oldal mellett négy online filmeket kínáló weboldal is felfért a listára.
Visszaszorulóban a like-blogok
Örömteli hír, hogy a korábbi évek adataihoz képest visszaszorulóban vannak az un. likeblogok, amelyek közül néhány, olykor hamis hírek terjesztésével elsősorban a Facebookról kapták látogatóikat.
Korosodik a lista
Érdekesség, hogy a négy évvel ezelőtti felmérésünkhöz képest korosodik a lista. Míg 2014-ben a weboldalak átlagéletkora alig volt több, mint tíz év, most már a 13 évhez közelít a listán szereplő weboldalak életkora.
Mindez azonban nem jelent állandóságot, hiszen a 2014-es felméréshez képest 44 új weboldal került fel a toplistára és értelemszerűen ennyi is tűnt el. Új oldalak a listán például a nagy webáruházak, az Emag, vagy az Edigital, ami jól mutatja a vásárlói szokások megváltozását és az e-kereskedelem térhódítását.
De nem csak webáruházak, hanem hírportálok és magazinok is be tudtak törni a TOP100-as listára; a Bien, a 888, vagy a Ripost új szereplők a listán.
Ötvenezren hivatkoznak rá
Keresőoptimalizálási szempontból érdekes adat, hogy egy-egy weboldalra hány másik weboldal hivatkozik. E téren a blog.hu a vezető, amire 50 ezer másik weboldal hivatkozik. Ezt a nagy egyetemek, illetve az Index és az Origó követi. Ezt követően nagy törés van a listában, a TOP100-as listán lévő oldalakra jellemzően tízezer, vagy annál is kevesebb másik oldal hivatkozik.
A teljes 100-as lista itt található.
Kapcsolódó cikkek
- Pár tipp, hogy milyen domain nevet válasszon weboldalához
- Tizenéves jövőtervezőket keres a UPC
- Elindult a Sony α Universe Europe
- Viszlát papír, helló digitális megoldások
- Online térképen láthatóak a tervezett áram- és gázszünetek az E.ON oldalán
- A Jófogás 29. lett az apróhirdetési oldalak globális százas ranglistáján
- Az Emirates lebilincselő 3D-s, 360 fokos betekintést ad a repülőgépeinek belsejébe
- Környezetvédelmi honlapot hozott létre az iASK
- Az ország legjobb ételeit keresik Magyarország első gasztrovlogjában
- Utazások még több pixelben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.