Biztonsági tippek és okos megoldások autósoknak
Bár most szokatlanul meleg van, és az utakon még nem jellemző a hó és jég, a vezetéstechnikai szakértők szerint már most érdemes felkészíteni autónkat a télre.
A legtöbb baleset a Generali adatai szerint is novemberben történik a késő őszi, téli időszakban, tavaly több mint 4000 kárbejelentés érkezett a társasághoz ebben a hónapban, közel 800 millió Ft értékben. Az előkészületek segíthetnek megelőzni a bajt, de ha az mégis megtörténik, több - a Generalinál újonnan bevezetett - okos megoldás segíthet a kárrendezés lebonyolításában.
A késő ősz és a tél az autósok szempontjából kiemelten veszélyes időszak. A Generali statisztikái szerint tavaly november 1-je és idén február 28-a között közel 16 000 db kárbejelentés történt, a kifizetett kárösszeg elérte a 4,5 milliárd forintot. A legtöbb baleset novemberben és januárban regisztrálta a társaság, a legnagyobb kárt okozó baleseti források a járművek ütközéséből, külső tárgy és vadállat okozta sérülésből fakadt.
Készüljünk az első hó és jég előtt!
„A változékony, hirtelen hidegre forduló időjárás kellemetlen meglepetést okozhat az autósoknak, ezért érdemes időben - már most - felkészíteni az autónkat a télre. Ezzel a biztonságosabb autózás mellett időt is spórolhatunk, hiszen sok autós mindent az utolsó pillanatra hagy, ezért az első hó lehullásakor óriási sorok alakulnak ki az autószervizekben” – hangsúlyozza Szikszai József, a Generali vagyon és gépjármű kárrendezési igazgatója.
Ha +7 °C alá csökken a hőmérséklet, a nyári gumiabroncsokat cseréljük télire, hiszen ilyenkor már romlik a tapadásuk, ezért nem lehet velük biztonságosan közlekedni. Fontos emellett, hogy egyaránt használjunk fagyálló hűtőfolyadékot és fagyálló ablaktörlő folyadékot. Indulás előtt mindig takarítsuk le a havat és a jeget a szélvédőkről és az autó tetejéről. Mivel a féktávolság a csúszós utakon megnő, mindig az útviszonyoknak megfelelően vezessünk és tartsuk a követési távolságot – teszi hozzá a szakértő.
„Az előkészületek és az óvatosabb vezetés ugyan segíthetnek megelőzni a bajt, de mint a statisztikai adatok is mutatják, sajnos gyakran mégis megtörténik. Társaságunk a kárrendezés megkönnyítése érdekében ezért most több újonnan bevezetett, innovatív okos megoldást ajánl ügyfeleinek” – hívja fel a figyelmet Szikszai József.
A javítási ajánlatok közül már csak választani kell
Ha az ügyfél autóját kár éri, és tanácstalan azzal kapcsolatban, hol javíttassa meg, a Generali által alkalmazott javítói portál segít neki megtalálni a legkedvezőbb ajánlatot. A biztosító kárszakértője a helyszínre kiérkezve elvégzi a kárfelvételi szemlét, ezután pedig a biztosító a lehető legrövidebb idő alatt beszerzi a javítási ajánlatokat. Az ügyfélnek ezután már csak annyi a dolga, hogy kiválasztja, melyik számára a legszimpatikusabb. Emellett számos extra szolgáltatás segíti a gyors és egyszerű kárrendezést: a Generali többek között csereautót, szállítást, hozom-viszem szolgáltatást és gépkocsi átvizsgálást is biztosít.
Kárrendezés pár érintéssel
A Generali SMART kárrendezési szolgáltatása segítségével az ügyfelek saját okostele-fonjukon számolhatják ki az autóban esett kár nagyságát: megadhatják járművük sérüléseit, azok mértékét és le is fotózhatják. Ez idő alatt a háttérben már el is készül a javítási ajánlat. Ha az ügyfél elfogadja a kiszámolt összeget, a bankszámlaszám megadása után azonnal indulhat a kárkifizetés.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.