Az első DPO – GDPR szolgáltató Klub tanulságai
Több mint 20 szakmai szervezet képviselői: informatikusok, jogászok, folyamatszervező szakemberek gyűltek össze az első klubnap alkalmával.
A helyszínen több fontos megállapítás is megszületett, a korábban a facebookon szerveződő klubot rendszeres személyes találkozóval egészítik ki a szakemberek. Közös platformot kívánnak kialakítani a GDPR szolgáltatási piac önkontrolálásának kialakítására. A találkozókon folyamatos továbbképzést nyújtanának az adatvédelmi tisztviselők számára.
A klubon belül két platformot hoznak létre, egyet a DPO-k, egyet pedig a Szolgáltók számára. Továbbra is cél a GDPR szolgáltatást igénybe vevő alkalmazó DPO-k és a szolgáltatók közötti kommunikáció.
A klubnapon felmerült témák:
- Pontszerzés alapú akkreditációs és nyilvántartási rendszer kialakítása a már adatvédelmi tisztviselők továbbképzésére
- Önszabályozó etikai kódex kialakítása a piaci anomáliák kezelésére
- Közös GDPR tudatosító tartalmak kiadása a GDPR-t alkalmazó szervezetek számára
A Gill & Murry továbbra is támogatja a fórum létrehozását és mint szponzor a biztosítja a szervezéshez szükséges technikai feltételeket az egyesület hivatalos létrejöttéig – mondta Sándor Zsolt András a Gill & Murry vezető tanácsadó partnere- mert hiszünk benne, hogy a GDPR alkalmazási folyamatban még sok tanulnivalója van a feleknek egymástól.
Kapcsolódó cikkek
- 2 milliárd euró megtakarítást hoz az uniós cégek számára a GDPR
- GDPR és adatvédelem: meglátni és eltörölni (vagy megvédeni)
- A tavaszi GDPR antológiát 15.000-en olvasták. Hogyan tovább?
- Az új technológiák, a munkaerőpiac és a munkajog...
- Nehezíti a HR-munkát a GDPR
- Csodafegyver az adatkezeléshez?
- Frissült Magyarország adatvédelmi szabályzata
- Fejlett fájlkezeléssel a zsarolóvírusok és a GDPR kihívásai ellen
- A multik kerülhetnek először célkeresztbe a GDPR miatt
- NAV Online Számla Adatközpont (NOSZA)
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.