Az első DPO – GDPR szolgáltató Klub tanulságai

forrás: Prím Online, 2018. december 13. 08:33

Több mint 20 szakmai szervezet képviselői: informatikusok, jogászok, folyamatszervező szakemberek gyűltek össze az első klubnap alkalmával.

A helyszínen több fontos megállapítás is megszületett, a korábban a facebookon szerveződő klubot rendszeres személyes találkozóval egészítik ki a szakemberek. Közös platformot kívánnak kialakítani a GDPR szolgáltatási piac önkontrolálásának kialakítására.  A találkozókon folyamatos továbbképzést nyújtanának az adatvédelmi tisztviselők számára. 

 

A klubon belül két platformot hoznak létre, egyet a DPO-k, egyet pedig a Szolgáltók számára. Továbbra is cél a GDPR szolgáltatást igénybe vevő alkalmazó DPO-k és a szolgáltatók közötti kommunikáció. 

 

A klubnapon felmerült témák:

  • Pontszerzés alapú akkreditációs és nyilvántartási rendszer kialakítása a már adatvédelmi tisztviselők továbbképzésére
  • Önszabályozó etikai kódex kialakítása a piaci anomáliák kezelésére
  • Közös GDPR tudatosító tartalmak kiadása a GDPR-t alkalmazó szervezetek számára

 

A Gill & Murry továbbra is támogatja a fórum létrehozását és mint szponzor a biztosítja a szervezéshez szükséges technikai feltételeket az egyesület hivatalos létrejöttéig – mondta Sándor Zsolt András a Gill & Murry vezető tanácsadó partnere- mert hiszünk benne, hogy a GDPR alkalmazási folyamatban még sok tanulnivalója van a feleknek egymástól. 

Kulcsszavak: GDPR DPO

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59