Belefulladnak az adatokba a vállalatok
A cégeknél felhalmozódó adatok mennyisége és bonyolultsága túlterheli a vállalati beszámolókat készítő szakembereket. A pontatlan jelentések komoly reputációs és adókockázatokat jelentenek a társaságok számára – derül ki az EY huszonöt országból több mint ezer döntéshozó véleményén alapuló felméréséből.
Az új technológiák elterjedése, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása, minden eddiginél komplexebb információfeldolgozást tesz lehetővé, ami erőforrást szabadít fel és átláthatóbb jelentéseket eredményez.
A megkérdezett szervezetek fele (49%) jelenleg több időt tölt adatgyűjtéssel és -feldolgozással, mint azok elemzésével, így az okos technológiák megjelenése minőségi előrelépést hozhat a vállalati beszámolók elkészítésében. Ahhoz, hogy az automatizáció és a robotika alkalmazása elterjedjen az éves jelentések kidolgozásában, az adatelemzésre épülő bizalom növelése szükséges.
„Az információk nem megfelelő kezelése jelentősen torzítja a beszámolók eredményeit, ami komoly üzleti, reputációs károkat okoz, de akár adókockázatokkal is járhat. A Magyarországon működő közép- és nagyvállalatok számára a hatékony adatfeldolgozás hatalmas kihívást jelent a hiányzó technológiai ismeretek és a korlátozott erőforrások miatt. A döntéshozóknak az üzleti célok mentén kell újragondolniuk az éves jelentések készítésének folyamatát, hogy minimalizálják a pontatlan riportokból fakadó kockázatokat” – mondta el Kónya Zsolt az EY Pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások üzletág partnere.
A döntéshozók közel háromnegyede (72%) úgy véli, a mesterséges intelligenciának (AI) kulcsszerepe lesz a gazdasági és pénzügyi információk feldolgozásában. Öt éven belül az AI (44%), a robotizált folyamatautomatizálás (RPA, 32%) illetve a blockchain (24%) lesz a legfontosabb technológia a válaszadók szerint. A vezetők többsége (54%) ugyanakkor továbbra is az adatkockázatot tartja a beszámolók készítésénél a legnagyobb kihívásnak.
Kapcsolódó cikkek
- Nehezen tudjuk megfogalmazni, hogy mit is jelent pontosan az MI
- A magyar egyetemisták fele saját vállalkozásban képzeli el a jövőjét
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- Melyik technológia lesz a befutó 2019-ben?
- Verseny a vállalatok informatikai függetlenségéért
- Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása
- NMHH-piackutatás: Az okosautóval az a baj, hogy okos
- A Fujitsu mesterséges intelligenciával alakítja át a vevőutat és fokozza a bolti hatékonyságot
- A közösségi oldalakon a felhasználók 81 százaléka nem érzi biztonságban személyes adatát
- Ötödször is piacvezető a Vodafone
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.