Az Ericsson tovább gyorsítja 5g-s fejlesztéseit
Az antennatechnológia fontosságának növekedésével az Ericsson a Kathrein antenna- és szűrőüzletágának megvásárlása révén új termékekkel bővíti Ericsson Radio System portfolióját és jelentősen javítja a cégen belüli, antennákkal kapcsolatos tudásbázist és szakértelmet.
Az antennatechnológia az egyre több frekvencia és technológia miatt differenciálódik, ugyanakkor a rádiók és antennák egyre gyakrabban kerülnek összeépítésre a helykihasználás és a hálózati teljesítmény javítása céljából. A még erősebb 5G hálózatok megjelenése további lökést ad az antennafejlesztéseknek, hogy a készülékek eleget tudjanak tenni a teljesítmény, kapacitás és lefedettség iránti elvárásoknak.
A németországi Rosenheimben működő, 1919-ben alapított Kathrein vezető szerepet tölt be az antenna- és szűrőtechnológiák terén, jelenleg az Ericsson beszállítójaként is működik. Az antenna és szűrőüzletág erős K+F szervezettel, komoly antennatervezési és kutatási tapasztalattal és stabil IPR portfolióval rendelkezik. Az akvizíció – amellett, hogy bővíti az Ericsson antenna és szűrő portfolióját – jelentősen javítja az Ericsson pozícióját és tudásbázisát a modern rádióhálózati termékek, és immár az aktív és passzív antennák fejlesztése és tervezése terén is.
Fredrik Jejdling, az Ericsson alelnöke és a Business Area Networks igazgatója és elmondta: „A házon belüli antennafejlesztés újabb lépés a Hálózati stratégiánkban. Az így nyert nagyobb figyelem az antenna- és szűrőtechnológiákon – élen a Kathrein szakembereivel – bővíti az eszköztárunkat az optimálisabb helykihasználású és hatékonyabb bázisállomások kialakításához, ami elengedhetetlen az 5G bevezetéséhez.”
Az akvizíció a Kathrein mobilhálózatokhoz készülő antenna és szűrőüzletágára terjed ki, és az üzlet révén mintegy 4 000 magasan képzett szakember is átkerül az Ericssonhoz a K+F, gyártás és értékesítés területén, több mint 20 helyszínen – így többek közt németországi, romániai, amerikai, mexikói és kínai telephelyeken.
Az akvizícióra a vagyonelemeket érintő, ún. „asset deal” keretében kerül sor, ennek során az Ericsson a társaság bizonyos eszközeit és forrásait vásárolja meg – az ügylet lezárása 2019 harmadik negyedévében várható.
A megvásárolt üzletág a Business Area Networks részleghez kerül, és hozzájárul a cég 2020-as nyereségességi céljainak eléréséhez. Előzetes, nem auditált adatok szerint a Kathrein megvásárolni kívánt részlege 2018-ban mintegy 270 millió euró árbevételt termelt, az Ericsson felé történő értékesítéseket nem számítva.
A tranzakció pénzügyi feltételei nem publikusak. Az akvizíciót az illetékes versenyhatóságoknak, az arra vonatkozó feltételek szerint még jóvá kell hagyniuk.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- Az Ericsson kibővített 5G platformja lehetővé teszi a gyors, zökkenőmentes átállást
- Óriási növekedés várható 2024-re az 5G előfizetések számában
- A kistudósok a jövőjükbe nézhettek be az Ericssonban
- Az Ericsson új fejlesztéseivel gyorsabb és rugalmasabb lesz az 5G bevezetése
- Az ABB befejezte a GE Industrial Solutions akvizícióját
- Az Ericsson Mobilitási Jelentésének fő megállapításai
- Díjazták az Ericsson 5G technológiáját
- Ericsson üzleti útmutató szolgáltatóknak
- Indulhat az 5G!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.