A digitális reklámköltés alakulása

forrás: Prím Online, 2019. március 1. 18:55

Az IAB Hungary február 27-én, az Evolution 2019 konferencia keretében számolt be a digitális reklámpiac 2018-as változásairól és bemutatta Adexpect 2019 kutatását, amely a digitális reklámpiac várható fejlődését becsüli meg.

2018-ban a digitális reklámpiac 38,8%-os részt (net-net, DM nélkül) kihasítva a teljes Reklámtortából 90,3 milliárd forintot ért el, ezzel a legnagyobb szegmens immár negyedik éve.

 

 

 

A növekedés a három kulcsterületen egyaránt tetten érhető, hiszen a display eszközök 39,1 milliárd, a search 35,2 milliárd, a listing pedig 15,0 milliárd forintot tett ki.

 

Figyelemre méltó az automatizált piac folyamatos növekedése, amelyen belül a programmatic technológiák közel 50%-os bővülést mutattak, és már megközelítik a 3 milliárd forintot.

 

Hasonlóan erőteljes piacbővülést mértek a szakértők a mobil eszközök területén, ahol 5 év alatt 32 milliárdosra nőttek a költések. A digitális videót várják a hirdetők a következő hasonló trendnek, mivel 2018-ban itt a bővülés megközelítette a 60%-ot.

 

 

A digitális reklámpiac sajátossága a hazai és globális szereplők együttes jelenléte. 2018-ban a globális szereplők részaránya a költésből 55% volt, ami növekedett az előző évhez képest, ugyanakkor a hazai szereplők bevétele is több mint 3 milliárd forinttal nőtt. Ezzel egybecseng, hogy a kizárólag a hazai tulajdonú, elsősorban digitális display médiaeszközök forgalmát mérő IAB Adex NORI mérése szerint a teljes forgalom 15%-kal nőtt az utolsó negyedévben.

 

13%-os növekedést várnak a szakértők 2019-re

A felkért iparági szakértők várakozásai alapján készült Adexpect felmérés a 2019-es trendeket vetíti előre. Eszerint 2019-ben a teljes piacbővülés el fogja érni a 13%-ot, miközben a hazai piaci növekedés 5,3% körül mozog majd.

 

Az IAB Hungary 2016 óta készíti el az Adexpect jelentést, ami az éves reklámpiaci költések várható alakulásáról ad képet, az év legfontosabb digitális reklámpiaci trendjei alapján. A kérdőív kitöltői az IAB tagvállalatok és az IAB Hirdetői Klub szakértői. Az idei becslés 4 szegmensben (média, ügynökség, hirdetők szolgáltatók) tevékenykedő 67 válaszadó információi alapján készült.

 

A legoptimistábbak a hirdetők: ők a teljes digitális piacon 14,2%-os növekedést várnak, a hazai szereplőknél pedig 8,3%-ot. A leginkább visszafogottak a média képviselői: náluk ugyanez a két mutató 12,0% és 4,1%.

 

 

 

A hirdetők és a média munkatársai 2016 óta most először számítanak kisebb bővülésre, mint a megelőző évben. Az ügynökségek és szolgáltatók viszont 2017 óta évről évre nagyobb növekedéssel kalkulálnak.

 

A megkérdezettek leginkább programmatic, videó és mobil területen számítanak bővülésre, a social media lemaradt a dobogóról.

 

A válaszadó szakemberek szerint a legnagyobb elvárások egyértelműen az adat alapú hirdetési megoldásokhoz kapcsolódnak, minden válaszadói csoport számára ez a leginkább figyelt trend. Kis mértékű pozitív hatásként a brand safety-t, a kampánymérést és viewability mérést említették, és úgy vélik, a social media botrányok nem igazán fogják megrengetni a piacot. A digitális területre leginkább az adblocking gyakorol idén negatív hatást, aminél kisebb a jelentősége a GDRP generálta kérdéseknek.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38