A Médiatanács egy kapuvári és egy kisújszállási rádiós frekvencia sorsáról is döntött
Öt évvel megújította a kapuvári Rábaköz Rádió FM94,5 jogosultságát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az e heti ülésén, valamint döntött arról, hogy a Kisújszállás 103,2 MHz pályázatán az egyetlen benyújtott ajánlat alapján a Szent István Rádió szólhat hálózatba kapcsolódással. Fegyverreklámok közzététele és műsortervi eltérések miatt bírságokat is kiszabott a grémium, emellett ötszázezer forinttal támogatja a XIX. Lakiteleki Filmszemle különdíjasát.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A szolgáltató kérelmére további öt évvel – 2024. szeptember 6-ig – újította meg a grémium a kapuvári helyi kereskedelmi Rábaköz Rádió FM94,5 médiaszolgáltatási jogosultságát. A Médiatanács a Kisújszállás 103,2 MHz helyi rádiós frekvencia kereskedelmi használatára megindított pályázatán az egyedüli pályázót, a Magyar Katolikus Rádió Alapítványt nyilvánította nyertesnek. A frekvencián a Szent István Rádió – Kisújszállás szól majd a Szent István Rádió – Tokajjal hálózatba kapcsolódva. Hiánypótlásra szólította fel a testület mindkét pályázót – a Karc FM Média Kft.-t és a Katolikus Rádió Zrt.-t – a Győr 88,1 MHz körzeti frekvencia közösségi használatának pályázati felhívására beérkezett ajánlatok alaki vizsgálata után.
A Médiatanács szerdán közzétette honlapján a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi rádiós frekvencia kereskedelmi használatra szánt pályázati felhívásának tervezetét. A testület – lejáró jogosultságokra tekintettel – kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek elvi használatára szóló pályázati felhívások tervezeteit fogadta el Miskolc, Szentendre és Gyomaendrőd telephelyekre. Ezt honlapján csütörtökön közzéteszi.
Médiafelügyeleti döntések műsortervi eltérések és jogszerűtlen reklám miatt
A körzeti, közösségi Karc FM Pécs szolgáltatójára 300 ezer forintos bírságot szabott ki a testület, amiért a rádió eltért saját megnevezésétől, a hatósági szerződésben rögzítettektől eltérően kevesebb hírt, a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámot tett közzé, illetve nem adott közre nemzetiségi vagy más kisebbségeknek szóló műsort sem.
Rendőrségi bejelentés alapján a Kaliber Magazinra 60 ezer forint bírságot szabott ki a grémium, amiért a médiaszabályozás erre vonatkozó tilalma ellenére olyan, civileknek szóló hirdetést tett közzé, amely egy fegyvereket forgalmazó webáruház kínálatát, áruit népszerűsítette.
A tanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett azonos tárgyú jogsértéseket – is figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.
Félmillió forintos támogatás a XIX. Lakiteleki Filmszemle díjazottjának
A testület idén is ötszázezer forintot ajánl fel a november 27–29. közötti, ezúttal Kósa Ferenc emlékére megrendezett XIX. Lakiteleki Filmszemle különdíjára. A szemlére a filmeket krónika, korkép, művelődés, portré és fikciós műsorok kategóriákban lehet nevezni október 4-éig.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: Újabb öt évig szólhat az InfoRádió
- Médiatanács: Decembertől is a Szent István Rádió szól majd Gyöngyösön és Sátoraljaújhelyen
- NMHH: Az Így neveld a sárkányodat! harmadik része érdekelte a legtöbb mozinézőt eddig 2019-ben
- NMHH: Jogszerűtlen összegeket követelt a UPC az előfizetőitől
- Médiatanács: nyolc online alkotás készülhet nyolcmillió forintból
- A Médiatanács 75 millió forint támogatásról döntött
- Médiatanács: közel 125 millió forint támogatás a közösségi televíziók és rádiók rezsiköltségeire
- A Médiatanács eredményt hirdetett három rádiós pályázaton
- Négy sávban fog idén új, széles sávú frekvenciahasználati lehetőségeket értékesíteni az NMHH
- NMHH Médiatanács: Továbbra is kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.