Lezárult a LinkingDanube projekt
Idén június 26-án Bukarestben tartott konferencia keretében zárult a LinkingDanube projekt. A LinkingDanube célja az országhatárokon átnyúló közösségi közlekedési információk szolgáltatása, illetve a meglévő utazástervező rendszerek szolgáltatásainak bővítése, előtérbe helyezve a környezetbarát mobilitást a Duna-menti régióban.
A projekt célkitűzése szorosan kapcsolódik a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tevékenységéhez azáltal, hogy a különböző közösségi közlekedési szolgáltatások igénybevételére egy közös platformot hoz létre, elősegítve a fenntartható mobilitást.
Míg a korábbi hasonló tárgyú európai uniós projektek a felek közötti egyszerű adatcserén alapultak, addig a LinkingDanube a szolgáltatások összekapcsolását célozta meg, kapcsolódva az Európai Parlament és a Tanács intelligens közlekedési rendszerekről kiadott irányelvéhez. A LinkingDanube eredményterméke egy olyan pilot háttérrendszer, amely – összehasonlítva a jelenlegi legismertebb utazástervezőkkel – a szolgáltatók részére lényegesen egyszerűbbé teszi, hogy megosszák a szolgáltatásaikat egymás között. A projektben alkalmazott pilot utazástervező célzott példákon keresztül demonstrálja, hogy az Európai Szabványügyi Bizottság szakbizottsága (CEN/TC 278) által kiadott specifikus szakmai követelmények teljesíthetők. A projekt bizonyította, hogy a technikai leírást tartalmazó standard Open API alkalmazásával különböző régiók közösségi közlekedési utazástervezői összekapcsolhatók anélkül, hogy kifejezetten egyedi fejlesztéseket kelljen végrehajtani, vagy egy harmadik félnek ki kelljen adni az adatokat.
A LinkingDanube projektben a Duna-menti régió hat országából 2017. január 1-jétől két és fél éven át, állami és magánszektorban tevékenykedő közösségi közlekedési szolgáltatók, egyetemek, kutatóintézetek és vállalatok működtek együtt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a projekt megvalósításával olyan nemzetközi szakmai kapcsolatokat épített ki, amelyeket elsősorban a határon átnyúló szolgáltatások jövőbeni fejlesztései során kíván felhasználni.
A LinkingDanube a Danube Transnational Programme keretében az Európai Unió által társfinanszírozott projekt.
Projekt időtartam: 2017. január 1 – 2019. június 30.
Költségvetés: 2 917 930,50 EUR, amelyből 2 480 240,89 EUR ERDF hozzájárulás
IPA hozzájárulás: 0 EUR
ENI hozzájárulás: 0 EUR
Prioritás: Jobban összekapcsolt és az energiáért felelős Duna Régió
Speciális cél: Környezetbarát és biztonságos közlekedési rendszerek és a városi és vidéki területek kiegyensúlyozott megközelíthetőségének támogatása
Weboldal: Interreg Danube Transnational Programme
A projektpartnerek:
Kapcsolódó cikkek
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- Várakozáson felüli növekedés a mobilfizetésben
- Megjelent a Körkörös gazdaság szakmai tanulmány
- Sikeres első hónapot zárt a Közlekedési Mobiljegy
- Sorban állás nélkül vehet jegyet a Fővárosi Állatkertbe
- Vasárnap hajnalban szünetel a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Egységes digitális szolgáltatások a V4-en belül
- Sikeres a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Mobilfizetéssel lehet jegyet venni a Budakeszi Vadasparkba
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.