A UPS önvezető járműveket fejlesztő cégben szerzett részesedést
A UPS bejelentette , hogy a kockázatitőke-befektetéssel foglalkozó leányvállalata, a UPS Ventures kisebbségi részesedést szerzett az autonóm teherautókat fejlesztő TuSimple vállalkozásban. A két vállalat Arizónában meg is kezdte az első önvezető nyergesvontatójuk tesztjét, azt vizsgálva, hogy e járművek javíthatják-e a szolgáltatásminőséget és hatékonyságot a UPS hálózatában. Az ügylet egy korábban indított kereskedelmi együttműködés folyománya, melyben a UPS szállítási szolgáltatásokat vásárolt a TuSimple-től.
A TuSimple-lel közös munka célja kezdetben az volt, hogy jobban megértsék, hogy milyen feltételeknek kell a UPS hálózatának megfelelnie ahhoz, hogy a négyes szintű autonóm teherautókat használni tudják. Ez a fokozat azt jelenti, hogy a járművet folyamatosan annak fedélzeti számítógépe tartja teljes irányítása alatt, szükségtelenné téve a kézi beavatkozást. Jelenleg a jogszabályok előírják, hogy egy sofőrnek ebben az esetben is a járműben kell tartózkodnia, hogy szükség esetén átvegye az irányítást.
A jelenleg zajló tesztekben a UPS teherrakományt biztosít a TuSimple számára, amelyet az arizonai Phoenix és Tucson közötti útvonalon szállítanak le. Az önvezető szolgáltatást ez év májusában indították el egy sofőrrel és egy műszaki szakemberrel a kamion fedélzetén. A TuSimple és a UPS közösen ellenőrzi a beavatkozás nélkül megtett távolságot és időt, valamint a biztonsági adatokat és a kiszállítás teljes időtartamát.
“A UPS olyan technológiákat igyekszik fejleszteni és működésbe állítani, melyekkel globális logisztikai hálózatunk hatékonyabban működhet – mondta el Scott Price a UPS stratégiai vezetője. – Ugyan a teljesen autonóm, vezető nélküli járművek előtt még hosszú út áll mind a fejlesztés, mind a szabályozás terén, nagyon bíztatók a TuSimple és egyéb, hozzá hasonló vállalatok által az utóbbi időben megtett első lépések a fékezés és egyéb technológiák terén. Mindezek a technológiák jelentős biztonságossági és egyéb működéssel kapcsolatos előnyöket kínálnak, melyek jóval az autonóm járművek teljes rendszerének kiépülése előtt valóra válhatnak - a UPS pedig a vezető vállalatok között lesz ezek telepítése terén.”
A 2015-ben alapított TuSimple célja, hogy elsőként dobjon piacra önvezető tehergépjárművet, miközben javítja a közlekedés biztonságát, csökkenti a szállítási költségeket és a szén-dioxid kibocsátását. TuSimple olyan technológiát fejleszt, mely révén a szállítmányozó cégek 8-as osztályú önvezető nyergesvontatókat üzemeltethetnek – ezek mérete meghaladja a 15 tonnát és általában három vagy több tengellyel bírnak. A UPS a kiszállítások csúcsidőszakában szerződéses szolgáltatók kapacitásait is igénybe veszi. A TuSimple számítása szerint az önvezető technológia használatával ennek költsége 30 százalékkal csökkenhet.
“Nagy megtiszteltetés számunkra a UPS stratégiai célú beruházása és bizalma cégünk irányában. Ez is bizonyítja, hogy a vállalat a fejlesztések élén kíván maradni – nyilatkozta Xiaodi Hou a TuSimple alapító-elnöke és technológiai vezetője – a TuSimple-nél biztosak vagyunk benne, hogy fel tudjuk gyorsítani az első önvezető teherautó működésbe állítását, így növelve a közlekedésbiztonságot.”
A TuSimple-lel közösen elindított tesztfolyamat a UPS globális okos logisztikai hálózata fejlesztésének része. A UPS ennek keretében olyan technológiákba invesztál, mint a dolgok internet (IoT), a mesterséges intelligencia és a Big Data elemzés az üzemanyag-hatékonyság és a szolgáltatásminőség javítása érdekében. Ez biztosítja, hogy a UPS még sokáig az ügyfelek legtöbbet választott szállítmányozó partnere maradhasson.
Kapcsolódó cikkek
- Új vezető a UPS Magyarország élén
- A UPS kereskedelmi drónhálózat működtetésére kért engedélyt
- A UPS támogatásával indul a világ legnagyobb vakcinaszállító drónhálózata Ghánában
- Trendek és igények a modern szünetmentes tápegységek tervezésében
- A vállalatoknak nem kell egy kis áramszünet
- A UPS drónokkal szállít orvosi mintákat az USA-ban
- Az Eaton új hálózati kártyája megfelel az UL szigorú kiberbiztonsági szabványainak
- Akár millió dolláros károk ellen is védelmet nyújthatnak a Schneider Electric új UPS-ei
- Eaton szünetmentes tápegységek ipari környezetben való alkalmazásra
- Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.