A Bosszúállók: Végjáték tarolt a magyar mozikban 2019 második negyedévében

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 26. 15:14

A Bosszúállók: Végjáték című szuperhősfilm érdekelte a legtöbb nézőt 2019 második negyedévében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint. A bruttó jegybevétel megközelítette az öt milliárd forintot. Az artmozikban is a Marvel fináléja mozgatta meg a legtöbb érdeklődőt, amit a Fájdalom és dicsőség és a Zöld könyv – Útmutató az élethez követtek.

Közel 3,5 millió néző 5 milliárd forint jegybevételt termelt a hazai mozikban az NMHH Nemzeti Filmirodájának összesítése szerint 2019 második negyedévében. A legtöbben – 818 ezren – a Bosszúállók: Végjáték című szuperhősfilmre látogattak el, ami több mint háromszorosa a második helyezett Aladdin nézőszámának, ami közel 260 ezer volt. A klasszikus Disney-mese élőszereplős feldolgozása után a harmadik helyen a Csaló csajok áll 248 ezer nézővel, ami egy vígjáték két nőről, akik férfiakat vernek át. A Marvel népszerű alkotásának nézőszámát alig haladja meg az azt követő négy legnépszerűbb film – Aladdin, Csaló csajok, Shazam!, John Wick 3. Felvonás – Parabellum – együttes nézettsége, ami 822 ezer. A tíz legnézettebb film mind kizárólag amerikai gyártású, a Csodapark című animációs családi vígjátékot leszámítva, amely spanyol koprodukció.

 

 

Az NMHH külön kimutatást készített az artmozikról is. A nézők száma túllépte a 237 ezret, amely 30 ezres visszaesést jelent a tavalyi hasonló időszakhoz képest, míg a jegybevétel meghaladta a 273 millió forintot, ami közel 25 millióval kevesebb 2018 második negyedévéhez hasonlítva. A művészmozikban is a Bosszúállók: Végjátékra váltottak a legtöbben – 14,7 ezren – jegyet, amit a Pedro Almodóvar rendezte Fájdalom és dicsőség követett 11,6 ezer nézővel. Az első negyedévben második helyezett Oscar-díjas Zöld könyv – útmutató az élethez 9,5 ezer látogatóval volt a harmadik az artmozikban. 

 

 

Az adatokból az is kiderül, hogy átlagban 28-an mentek el egy vetítésre – ez a szám artmozik esetében 16 fő –, az átlag jegyár pedig összességében 1466 forint volt, míg az artmozikban 1153 forint. A főváros után – ahol egy belépő átlagban 1596 forint – Győr-Moson-Sopronban és Fejér megyében kellett több mint 1500 forintot fizetni, átlagosan 1564, illetve 1554 forintot egy jegyért. A többi megyében sem lehetett ezer forint alatt megúszni a mozizást, leszámítva Tolna megyét, ahol 929 forint volt egy jegy átlagos ára.

 

A teljes statisztika, illetve a sikerlisták adatai elérhetőek az NMHH holnapján: a teljes mozipiacra vonatkozó itt, az artmozis piaci pedig itt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban

Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.

2024. május 3. 18:05

Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során

Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg. 

2024. május 3. 16:17

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55