A Bosszúállók: Végjáték tarolt a magyar mozikban 2019 második negyedévében
A Bosszúállók: Végjáték című szuperhősfilm érdekelte a legtöbb nézőt 2019 második negyedévében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint. A bruttó jegybevétel megközelítette az öt milliárd forintot. Az artmozikban is a Marvel fináléja mozgatta meg a legtöbb érdeklődőt, amit a Fájdalom és dicsőség és a Zöld könyv – Útmutató az élethez követtek.
Közel 3,5 millió néző 5 milliárd forint jegybevételt termelt a hazai mozikban az NMHH Nemzeti Filmirodájának összesítése szerint 2019 második negyedévében. A legtöbben – 818 ezren – a Bosszúállók: Végjáték című szuperhősfilmre látogattak el, ami több mint háromszorosa a második helyezett Aladdin nézőszámának, ami közel 260 ezer volt. A klasszikus Disney-mese élőszereplős feldolgozása után a harmadik helyen a Csaló csajok áll 248 ezer nézővel, ami egy vígjáték két nőről, akik férfiakat vernek át. A Marvel népszerű alkotásának nézőszámát alig haladja meg az azt követő négy legnépszerűbb film – Aladdin, Csaló csajok, Shazam!, John Wick 3. Felvonás – Parabellum – együttes nézettsége, ami 822 ezer. A tíz legnézettebb film mind kizárólag amerikai gyártású, a Csodapark című animációs családi vígjátékot leszámítva, amely spanyol koprodukció.
Az NMHH külön kimutatást készített az artmozikról is. A nézők száma túllépte a 237 ezret, amely 30 ezres visszaesést jelent a tavalyi hasonló időszakhoz képest, míg a jegybevétel meghaladta a 273 millió forintot, ami közel 25 millióval kevesebb 2018 második negyedévéhez hasonlítva. A művészmozikban is a Bosszúállók: Végjátékra váltottak a legtöbben – 14,7 ezren – jegyet, amit a Pedro Almodóvar rendezte Fájdalom és dicsőség követett 11,6 ezer nézővel. Az első negyedévben második helyezett Oscar-díjas Zöld könyv – útmutató az élethez 9,5 ezer látogatóval volt a harmadik az artmozikban.
Az adatokból az is kiderül, hogy átlagban 28-an mentek el egy vetítésre – ez a szám artmozik esetében 16 fő –, az átlag jegyár pedig összességében 1466 forint volt, míg az artmozikban 1153 forint. A főváros után – ahol egy belépő átlagban 1596 forint – Győr-Moson-Sopronban és Fejér megyében kellett több mint 1500 forintot fizetni, átlagosan 1564, illetve 1554 forintot egy jegyért. A többi megyében sem lehetett ezer forint alatt megúszni a mozizást, leszámítva Tolna megyét, ahol 929 forint volt egy jegy átlagos ára.
A teljes statisztika, illetve a sikerlisták adatai elérhetőek az NMHH holnapján: a teljes mozipiacra vonatkozó itt, az artmozis piaci pedig itt.
Kapcsolódó cikkek
- Újra a hálózatsemlegesség védelmében hozott döntést az NMHH
- Tovább szólhat a Rádió 88 és a Trió Rádió
- Mecenatúrás film locarnói díja: a Médiatanács gratulál az alkotóknak
- Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?
- NMHH: országszerte 7,2 millióan rádióznak hetente
- Médiatanács: négy közösségi tévé, illetve rádió nyert el rezsiköltség-támogatást
- Médiatanács: helytelen korhatár-besorolású volt a Bezár a bazár! egyik adása
- NMHH: indul az eljárás – augusztus 8-án lehet jelentkezni az 5G-s frekvenciákért
- NMHH: a rádióműsorok vetélytársaivá válnak az egyénileg összeállított tartalmak
- Tízezer eurós bírság az RTL II-nek a Való Világ pornográf tartalma miatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.