A Black Friday a magyar vásárlók szemével

forrás: Prím Online, 2019. november 22. 14:20

Magyarország mely részén a legnépszerűbb a Black Friday? Másként készülnek, vásárolnak-e a nők és a férfiak? Vajon mennyit szán az akciózásra egy átlagos magyar vásárló? És melyek a legnépszerűbb termékek? A Picodi.com elemzői ezekre a kérdésekre keresték ezúttal a választ.

 

Magyarországon is feszülten várják a fogyasztók az akcióhullámot

Minden évben ezrek követik árgus szemekkel a boltok kínálatait, akcióit – kifejezetten igaz ez az év legnagyobb kiárusítására, Black Friday eseménysorozatra. Nemcsak a vásárlók, de a kereskedők is hónapokig készülnek gőzerővel a rohamra, hogy november 29-én minél csábítóbb ajánlatokkal várják az érdeklődőket.

 

A Black Friday Amerikából ered, de az elmúlt években világhódító útjára indult és Magyarországot is beleértve, több országban is hagyománnyá vált – a magyarok legnagyobb örömére. Ők ugyanis alig várják, hogy részt vehessenek a vásárlási maratonon.

 

Az eladások királya

 

A Fekete Péntek nem az egyetlen vásárlási ünnep novemberben. Bár még nem túl népszerű Magyarországon, de több országban is felütötte a fejét a “Szinglik napja”, amelyet november 11-én ünnepelnek – nem véletlenül. November (11.hó) 11-e (a sok “egyesnek” köszönhetően) az egyedülállók napjává nőtte ki magát, mely Kínából ered. Az elképesztő leárazásoknak köszönhetően ekkor – kifejezetten az ázsiai országokban – hosszú sorok kígyóznak a boltok előtt.

 

Kérdőíves felmérésünkből kiderült, Magyarországon még mindig a Black Friday uralja a piacot. Azon válaszadók, akik a novemberi akciózásban részt vettek, 84%-uk jelölte meg Fekete Pénteket, emellett csak 10 százalék vásárolt Szinglik napján is és mindössze 6 százalék vásárolt csak a Szinglik napján.

 

Vásárlási láz a magyar városokban

 

Annak ellenére, hogy a Black Friday országos szinten ismert úgy tűnik, egyes városokban, nagyvárosokban mégis nagyobb az érdeklődés ez után a nap után. A Picodi.com belső adatai szerint egy átlagos pénteki online forgalomhoz képest jócskán megugrik a látogatások és a vásárlások száma ekkor.

 

A legnagyobb érdeklődést Miskolcon mutatnak a vásárlók, de Nyíregyházán és Győrben is élénkül az esemény iránti kereslet.

 

Férfi és női vásárlók

 

Felmérésünkből kiderült, a Black Friday mind a női-, mind a férfi vásárlók körében nagy népszerűségnek örvend Magyarországon. A megkérdezett nők 62 százaléka azt mondta, részt kíván venni az akciózásban – mindez 12 százalékkal alacsonyabb részvételi arány a férfiakhoz képest.

 

Mindkét nem képviselői körülbelül ugyanannyi termékre (3 darab) kívánnak lecsapni, ugyanakkor a férfiak többet szánnak elkölteni. Míg a szebbik nem képviselő 45 ezer, a férfiak 65 ezer forint költéssel számolnak.

 

Az eltérés lehetséges okai között a preferált termékek árkategóriája lehet számottevő. A férfiak leginkább az elektronikai termékeket részesítik előnyben, azoknak az árai pedig általában magasabbak. Elemzésünkből az is kiderül, hogy a háztartási eszközök mind a női-, mind a férfi vásárlók körében igen népszerűek.

 

A Black Friday a promóciók és akciók jegyében telik – melyekben mindkét nem érdekelt és hasonló preferenciákkal rendelkeznek. A kérdőívünkre válaszoló nők és férfiak egyaránt a kedvezményekre jogosító kuponokra voksoltak, amikor a legkedveltebb akciózási formára kérdeztünk. A második helyen a magasabb árengedmény végzett (bizonyos, kiválasztott termékek esetén), a dobogó harmadik helyére pedig a minden termékre érvényes árleszállítás, valamint ingyenes termékminta végzett.

 

Nincs vesztegetni való idő

 

Évről évre egyre nagyobb teret hódít magának az online vásárlás, valószínűleg az olyan akciózási hullámoknak köszönhetően, mint a Black Friday és a Szinglik napja. A megkérdezett magyarok 57 százaléka válaszolta, hogy webshopokban fog vásárolni, 31 százalék mind online, mind a hagyományos boltokban és mindössze 12 százalék voksol csak a hagyományos, offline boltokra.

 

A plázák és a hagyományos bolti értékesítés ellen leginkább a hosszú sorokat és a tömeget hozták fel a megkérdezettek. Bár Magyarországon az erre az időszakra tehető tumultus nem mondható extrémnek, egyes országokban azonban soha véget nem értő sorbanállás kíséri a Black Fridayt. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy cikkek tucatjai és “hogyan éld túl a sorbanállást” videók is születtek a témában. A kényelmetlen tömeg mellett nem elhanyagolható a sorban állással elvesztegetett idő. A magyar válaszadó nők 38, a férfiak 26 százaléka mondta, hogy inkább a boltban hagyja a kiválasztott termékeket, csak várakozni ne kelljen a kasszáknál.

 

Azok, akik az internetes vásárlás mellett döntenek, nem aggódnak a sorok és a záróra miatt. A magyar netes vásárlók reggel 8 és este 8 között adják le a legtöbb rendelést – otthonról, utazás közben, sőt, akár munkahelyről is: a megkérdezettek 61 százaléka ismerte el, hogy munkahelyen bizony szokott online szörfölni és vásárolgatni.

 

Adatgyűjtés

Cikkünk a Picodi.com oldal korábban összegyűjtött adatai alapján készült (október 9 és 20 közötti időtartamot felölelve)

 

Forrás: Picodi.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai

A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.

2024. május 16. 18:01

Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!

A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).

2024. május 16. 16:22

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38