Innováció a képzelet szárnyán – Imagine Cup már középiskolásoknak is
Mostantól nem kell megvárniuk a gimiseknek, hogy végre betöltsék a tizennyolcat: a Microsoft a középiskolás korosztálynak is megnyitotta globális innovációs versenyét, az évről évre egyre népszerűbb Imagine Cupot. Az idén a mesterséges intelligencia köré szervezett megmérettetés ráadásul nem igényel előzetes technológiai ismereteket a gyerekektől, annál fontosabb viszont a szabadjára engedett fantázia.
Sokszor egyetlen ötlet, látszólag csak egy apró változást eredményező lépés is hozzájárulhat a világunk jobbá, élhetőbbé tételéhez – a Microsoft 2004-ben elrajtolt nemzetközi innovációs versenyének szellemisége eddig több mint 1,65 (2018-as adat) millió fiatalnak ragadta meg a fantáziáját a földkerekség 190 (2018-as adat) országából. Köztük magyarokét, akik a globális döntőkben is jól szerepeltek a nyomtatott szöveget vak és gyengénlátó embereknek olvashatóvá tevő megoldással, vagy az orvosképzést és a diagnosztikát egyaránt forradalmasító egészségügyi fejlesztéssel.
Az idei kiírásban már nem csupán az egyetemisták ötleteire számít a Microsoft: a 13-tól 18 évesig terjedő korosztálynak elindítja az Imagine Cup Juniort, amelynek keretében tanáraik regisztrálhatják a 3-6 fős csapatokban versenyző gyerekeket. Az Imagine Cup kiterjesztése olyannyira a kreativitásról és a szenvedélyről szól, hogy nem is igényel különösebb informatikai tudást az iskolásoktól, ezt ugyanis menet közben szerezhetik meg. Mivel a 2020-as megmérettetés fő témája a mesterséges intelligencia (AI), a Microsoft által a versenyzők és tanáraik rendelkezésére bocsátott tudástár is eköré szerveződik: az AI alapjai és a valós életben történő alkalmazása mellett a gyerekek a gépi és a mély tanulással, továbbá a neurális hálózatokkal ismerkednek meg, ahogyan belekóstolhatnak a jó ügyek szolgálatába állított mesterséges intelligencia (Microsoft AI for Good) program szellemiségébe, megismerve ennek céljait és főbb törekvéseit.
A versenyre szánt projektjeiket a gyerekek már azt követően állíthatják össze és adhatják le, hogy megismerték a mesterséges intelligencia erejét és felelősségteljes felhasználásának alapvető módjait a világ megváltoztatásához. Innentől csak a saját fantáziájuk szabhat határt az ötleteknek és az ötleteléseknek, amelyek közben a gyerekek olyan 21. századi készségei is fejlődnek, mint amilyen a kommunikáció, az együttműködés, a kritikus gondolkodás vagy a kreativitás. Az eredeti Imagine Cuptól eltérően, a junior mezőnyben nincsenek fordulók: a projektek beérkezését követően minden régióból (Amerika, Ázsia és az EMEA, az Európa, Közel-Kelet és Afrika) három-három nyertes csapatot választ ki a zsűri. A győztesek tagjai – a versenytrófeák mellett – korszerű Windows 10-es eszközöket is hazavihetnek nyereményként, továbbá jár nekik egy mentorálás is a Microsoft egyik magas beosztású vezetőjétől.
A versenyre február 3-tól várják a jelentkezőket. További részletek itt, ahol az oktatók regisztrálni is tudnak az induláshoz, hogy hozzáférhessenek az Imagine Cup Junior teljes erőforráskészletéhez, az útmutatóktól a projektsablonokon át a szükséges tananyagig.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik
- A Fujitsu a Microsofttal közösen ösztönzi a helyben telepített infrastruktúra modernizálását
- Az LG a Microsofttal közösen fejleszti üzleti megoldásait
- Bókok helyett 4 millió dollárral csábítja a vállalkozó hölgyeket a Microsoft
- Magyar csapat a Microsoft Imagine Cup nemzetközi döntőjében
- Bejutott az Imagine Cup nemzetközi döntőjébe az Eddie
- Microsoft verseny programozóknak, 3D-dizájnereknek, informatikusoknak
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
- Legyél Te a 2018-as év MOS Világbajnoka!
- Meghosszabbított nevezési határidővel várja az innovatív ötleteket a Microsoft
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.