A Gyerekaneten áprilisi témája Jocó bácsitól

forrás: Prím Online, 2020. április 3. 09:14

A digitális távoktatásnak szenteli új, áprilisi témáját az NMHH Gyerekaneten.hu című – szülőket netes témákban informáló – webes felülete. Az egy hónapja indult honlap hamar népszerűvé vált, az eddig eltelt idő alatt már közel 280 ezer oldalmegtekintésnél jár. Folyamatosan aktualizálódik rajta a szlenggyűjtemény, új kvízek tölthetők ki, és több friss szócikk is segíti a szülőket a rájuk szakadt #maradjotthon helyzetben.

Új havi téma jelent meg a Gyerekaneten.hu-n, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szülőknek szóló, szótárformában szerkesztett információs felületén. A hirtelen érkezett digitális távoktatási helyzetről gyűjtött tapasztalatait Balatoni József, Jocó bácsi, népszerű történelemtanár, a Felelős Szülők Iskolája szakértője foglalta össze, és adott néhány túlélési tippet a szülőknek. A havi témához illesztett kvíz az internetes zsargon barátságos, pozitív, támogató kifejezéseit kérdezi ki.

 

 

Az oldal más szócikkei is segítséget nyújthatnak a járványhelyzetből adódó különleges időszak átvészelésében. A Szülői felügyelet azokat a műszaki lehetőségeket listázza, amelyekkel akkor élhetnek a szülők, ha most kisebb gyermekeiket is muszáj volt beengedniük a digitális térbe. Frissült az az NMHH honlapján elérhető gyűjtemény is, amely a legnépszerűbb szűrőszoftvereket tekinti át. De a digitális otthoni tanulás helyzetében érdemes a Gyerekaneten Képernyőidő vagy Korhatár szócikkeit átolvasva a családi szabályokat is újra átgondolni. A Tényellenőrzés és Álhír szócikkek pedig a járvánnyal együtt terjedő új álhírözönben ajánlanak alkalmazható segédeszközöket. 

 

A március elsején indult Gyerekaneten szülői információs felület első hónapja intenzív érdeklődést hozott: összesen már közel 280 ezer oldalmegtekintésnél jár több mint 80 ezer látogatótól. A látogatók leggyakrabban a szótárszekcióban böngésztek, átlagosan több mint 3 percet töltöttek a szlengkifejezések olvasgatásával. A honlap tartalmai részben átalakultak a működés első hónapjában: a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány gyerekjogi követei – 14-17 éves gyerekek az ország különféle régióiból – átvizsgálták a szlengszótár teljes állományát, és javaslataik nyomán a szerkesztők a szótárból töröltek bizonyos kifejezéseket, módosítottak jelentéseket, magyarázatokat és új elemeket is felvettek – az „addolás”-tól a „map”-en át a „világi”-ig.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14