IoT megoldások segíthetik a szállodák talpra állását

forrás: Prím Online, 2020. április 24. 12:03

Személyre szabott szolgáltatások a vendégeknek, költséghatékonyabb üzemeltetés, „jövőbelátó” karbantartás – többek között ezekkel az előnyökkel járhat a szállodák számára a dolgok internete. Az IoT-ra épülő integrált megoldásokat alkalmazó hotelek lépéselőnybe kerülhetnek riválisaikkal szemben a jelenlegi krízis elmúltával.  

A szállodába megérkező vendég odalép a recepciós pulthoz és miközben intézi a bejelentkezést, a személyzet távolról felkészíti a szobáját az érkezésére, beállítva a megfelelő hőmérsékletet, árnyékolást, aktiválva a szórakoztató-elektronikai berendezéseket. A látogató a szobájához érve okostelefonjával tudja kinyitni az ajtót, és mire belép, a televízió kijelzőjén anyanyelvén olvashatja el a köszöntő üzenetet és rögtön néhány tippet arra, hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe a hotelben, vagy milyen látványosságokat érdemes meglátogatnia a környéken. Az ágytámlába épített panellel, vagy akár a saját mobileszközén is változtathat a hőmérsékleten, felhúzhatja a redőnyt, vagy tompíthatja a világítást. 

 

Elsőre talán kissé utópisztikusnak tűnik, hogy egy szálloda így fogadja a vendégeket, de a már most elérhető technológiák és alkalmazások révén ez könnyen napi rutinná válhat bármelyik hotel számára. Az IoT eszközök, a szenzorok, illetve az intelligens megoldások integrációja révén új szintre emelhetik a vendégélményt a szállodák, ráadásul saját személyzetük munkáját is jelentős mértékben megkönnyíthetik. 

 

 

„Az intelligens szobai vezérlőrendszerek, az energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldások mély integrációja lehetővé teszi azt, hogy a karbantartók már azelőtt értesüljenek valamilyen problémáról, hogy az egyáltalán felszínre kerülne. Így például ki lehet cserélni a villanykörtéket, mielőtt egyáltalán kiégnének. De ha a vendég valamilyen problémát jelez, akkor az illetékesek azonnal tudnak távolról tájékozódni, és a karbantartók már előzetes információk birtokában láthatnak hozzá a javításhoz” - számolt be a lehetőségekről Veller Tamás, a Schneider Electric szakértője. 

 

A világ GDP-jének mintegy 10 százalékát adó, és nagyjából a munkavállalók tizedét foglalkoztató turisztikai szektort különösen érzékenyen érintette a mostani krízishelyzet. A World Travel and Tourism Agency (WTCC) elemzése arra hívta fel a figyelmet, hogy az utazási és turisztikai ágazatban 50 millió munkahely került veszélybe és a járvány elmúltával akár 10 hónapot is igénybe vehet majd, mire magához tér az iparág. A vendéglátóipari adatokat elemző STR (Smith Travel Research) szerint pedig a március 21-én zárult hétnapos időszakban az egy évvel korábbihoz képest az olaszországi hotelekben 96, a kínaiakban 68, az angliai szállodákban 67, míg az amerikaiakban 59 százalékos visszaesést tapasztaltak a foglalásokban. 

 

 

Ahogyan arra a WTCC is figyelmeztet, a válság után hosszabb időt vehet igénybe, mire a szállodák újra visszatérhetnek a szokásos üzletmenethez és persze az is nagy kérdés, hogy a gazdasági nehézségek hogyan hatnak majd a fogyasztókra, lesz-e lehetőségük utazgatni, hotelekben megszállni. Ilyen helyzetben az újranyitó szállodák számára kulcsfontosságú lesz, hogy minél alacsonyabban tartsák üzemeltetési költségeiket, illetve minél vonzóbb szolgáltatásokkal várják a vendégeket. Ezeket a törekvéseiket képesek jelentős mértékben támogatni az IoT-ra épülő rendszerek, illetve a fejlett energiamenedzsment és épületüzemeltetési alkalmazások. 

 

„A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség akár 32 százalékát is megtakaríthatják, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik. Az EcoStruxure megoldások használatával emellett jelentősen csökkenhetnek az épület teljes életciklusára vetített költségek az üzemeltetési és karbantartási hatékonyság növekedésének köszönhetően” - tette hozzá Veller Tamás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38