A Haumann-család nappalijába vitte a televíziózás jövőjét a Vodafone
Virtuális esemény keretében beszélgetett a tévézés és a filmkészítés múltjáról, jelenéről, illetve jövőjéről a Haumann színészcsalád és a Vodafone. Haumann Péter és gyermekei, Haumann Máté és Haumann Petra a saját nappalijukból csatlakoztak az online eseményhez, ahol a filmes szakma titkaiba és a művészvilág koronavírus-járvány miatti digitalizációjába is bepillantást engedtek.
A téma aktualitását a Vodafone új televíziós szolgáltatásának tavaszi, széleskörű bevezetése adta, amelynek különlegessége, hogy egyesíti a klasszikus és on-demand tévézés élményét és minden eddiginél perszonalizáltabb szolgáltatást nyújt: többek között olyan innovatív, okostévé nélkül is használható funkciókkal rendelkezik, mint a Személyes ajánló, a Műsorvisszajátszás, a Gyereksarok és az OTT applikációk.
A Vodafone TV elviszi a legnagyobb hazai és külföldi sztárokat a nézők otthonaiba, ezúttal azonban a művészek nappalija nyílt meg a közönség előtt: Haumann Péter, Máté és Petra a Vodafone első virtuális kerekasztal-beszélgetésén saját otthonukból jelentkeztek be, hogy megvitassák a múlt és a jelen tévézésének különbségeit. Míg Haumann Péter pályája kezdetén, 1962-ben egy-egy jelenet felvétele hosszú ideig tartott, és fontos volt, hogy elsőre sikerüljön, nehogy újra kelljen venni, mert a filmtekercs sok pénzbe került, addig Máté most, 58 évvel később egy videókonferencia-alkalmazáson keresztül forgatott TV sorozatot a saját otthonából.
Megváltozott a filmipar
„Nagyon sok minden változott a filmgyártásban ahhoz képest, mint mikor én kezdtem a szakmámat. A többszáz kilós, nehezen mozgó kamerák helyett, ma már a digitális technológiával, olykor egy jó képességű telefonnal is lehet filmet forgatni. Régen több napig próbált a színész. Ma egy sátorban, monitorok tömege előtt ül a rendező és alaposan előkészített beállítások alapján irányítja a történéseket.” – mesélte Haumann Péter.
Haumann Máté több külföldi, streaming szolgáltató által gyártott sikerprodukcióban szerepelt már, de a koronavírus miatti digitális átállás számára is új kihívást jelentett: „A járványhelyzet teljesen megváltoztatta a szakmánkat, és egyik pillanatról a másikra állt le az egész filmipar, szünetelnek a nagy forgatások, egy részük pedig átterelődött online felületre. Az elmúlt hetekben például a könyvespolcunk előtt ülve, egy okoseszköz segítségével forgattam le több kollégámmal egy hazai tévésorozatot, de a karantén idején, szintén itthonról szerepeltem egy dán rövidfilmben, és jelenleg is vannak online futó filmes projektjeim” – tette hozzá Máté, aki sosem gondolta volna, hogy ilyen gyorsasággal kell átállnia egy addig ismeretlen munkamódszerre.
Haumann Petra színészként úgy gondolja, hogy a filmvilág és a televíziós szakma is levonhat tanulságokat a járványhelyzet időszakából: „Ez a kényszerhelyzet olyan megoldásokat is eredményezett, amelyekre nem biztos, hogy a szakma magától áttért volna. A filmiparban tudatosult, hogy egy-egy castinghoz, olvasópróbához vagy sorozatszerepléshez nincs feltétlenül szükség a személyes jelenlétre sem a színészek, sem az alkotók részéről. Az internet olyan lehetőségeket hordoz, amelyek akár hosszútávon is költséghatékonyabbá tehetik a produkciós folyamatokat, például online nem merülnek fel a stúdióbérlés, az eszközbérlés vagy az utazás költségei. Ezek hasznos hozadékok, de nekem nagyon hiányzik a színház, a közönség, a szinkron és a kollégákkal való kontaktus.” – mondta Haumann Petra.
A televíziózás jövője
A Vodafone idén év elején úgy döntött, hogy megváltoztatja erős mobilszolgáltatói imázsát, és bevezeti új vezetékes televízió szolgáltatását, amely a tévézés jövőjét viszi el a felhasználók otthonaiba. A Vodafone TV a jövő tévézésének élményét nyújtja a felhasználók számára: egy, a piacon egyedülálló, többfunkciós, csempés elrendezésű kezelőfelületen, egyidőben teszi elérhetővé a klasszikus tévéműsort és a különböző, előfizetéshez kötött, illetve online műsorszolgáltatói tartalmakat (pl. Amazon Prime, Youtube stb). A szolgáltatás pedig minden eddiginél perszonalizáltabb: az ügyfeleknek nem egyesével kell kapcsolgatniuk a tévécsatornák között, hanem olyan kényelmesen, vizuálisan válogathatnak a felkínált műsorokból, mint ahogyan a mobiljukon, az alkalmazásaik között tennék azt.
„Az a tapasztalatunk, hogy egyre inkább háttérbe szorul a hagyományos lineáris tévézési viselkedés, ezzel szemben pedig nő az emberek digitalizációs érettségi szintje. Amit a Vodafone TV kínál, és ebben egyedülálló, hogy a tudatos és egyéni tartalomválasztási szokásokat és igényeket felismerve, személyre szabott ajánlórendszerének köszönhetően egyénre szabottan javasol tartalmat. Minden tartalomhoz tartoznak metaadatok (zsáner, szereplő, évjárat stb.), amelyek az egyéni ízlést tükrözik, a VTV pedig ezek figyelembevételével ajánl műsorokat a tévénézőknek. Tehát a személyre szabottság és a tudatosság marad, de a válogatást a Vodafone TV elvégzi a nézők helyett” – mondta Lennert Márton, a vállalat Vodafone TV-ért felelős igazgatója, emellett hozzátette, hogy a Vodafone új vezetékes szolgáltatásának Műsorvisszanéző funkciója segítségével egyetlen felhasználó sem marad le kedvenc filmjeiről és sorozatairól, azokat egyszerűen, egy hétre visszamenőleg megtekintheti a Vodafone TV felületén.
„Nemcsak a művészek életére, de a tévénézési szokásainkra is jelentős hatást gyakorolt a pandémia: a Nielsen kutatása szerint március közepén közel 1,5-szer többet néztek tévét az emberek, mint az előző év azonos időszakában. Leginkább a 4-17 évesek körében nőtt a tévénézés, és a hírcsatornák mellett – a gyerekcsatornák nézettsége járult hozzá a magasabb nézőszámhoz ebben az időszakban. Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a legkisebbek biztonságos szórakozására is odafigyeljünk. A Vodafone TV Gyermeksarok beállításának köszönhetően a szülők a gyerekeik életkorának megfelelő, egyedi, PIN-kóddal módosítható profilokat hozhatnak létre, ahol személyre szabottan, csak a gyermek fejlettségének megfelelő tartalmak jelennek meg” – mondta el Gábor-Balogh Bernadett, a Vodafone Magyarország marketing igazgatója.
A tévézés jövője a mobilodon
A Vodafone TV tartalmait nem csak a kanapéról nézhetik a felhasználók: a szolgáltatás felületét szinte bárhol, bármikor, az adatforgalmuk fogyasztása nélkül böngészhetik egy dedikált mobilalkalmazáson keresztül, és párhuzamosan, egyszerre akár 2 mobileszközön is élvezhetik kedvenc műsoraikat.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak
- A koronavírus-válság hatása az IT-területre Magyarországon
- A turizmus újraindulására vírusmentes tisztasági protokollal állnak készen a különjárati buszok
- Bárki küldhet kávét a kórházakban robotoló hőseinknek
- Telefonunkban tárolhatjuk hiteles koronavírustesztünket egy magyar fejlesztésnek köszönhetően
- A biztosítók előtt álló három legnagyobb kihívás
- Digitális átállásból jól vizsgáztak a diákok
- A koronavírus nyertese?! – lendületben az e-kereskedelem
- Mit csinálunk a karantén alatt
- Ezek a stabil és fejlődő iparágak a járványhelyzetben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.
Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják
Technológiai pályázatot hirdet a K&H a hazai IT képzést nyújtó felsőoktatási intézmények hallgatói számára, hogy elismerje azon fiatal szakembereket, akik kiemelkedő szakmai, tudományos dolgozataikkal hozzájárulnak az új, innovatív megoldások kitalálásához és inspirációként szolgálnak mások számára. A közel 2 millió forint anyagi támogatást és szakmai projektmunkában való részvételi lehetőséget biztosító pályázatra alap- és mesterképzés kategóriákban, összesen 8 témakörben – köztük AI, fintech és felhőtechnológiában – lehet jelentkezni itt.