Bevált az intelligens üzemanyagkút-rendszer a Volánbusznál

forrás: Prím Online, 2020. május 15. 10:43

Hozzájárulás a felhasznált üzemanyag mennyiségének csökkenéséhez, az utaspanaszok hatékonyabb kivizsgálása, esetleges járatkimaradások megelőzése, naprakész adatok, műszaki problémák feltárása, új alapokra helyezett, fenntarthatóbb üzemeltetés – csak néhány példa, hogy milyen eredményeket hozott az i-Cell egyedi fejlesztése a Volánbusznál. A három megyében 2019-ben bevezetett komplex üzemanyag-monitoring és -kontrollingrendszer folyamatosan ellenőrzi a gázolaj mennyiségét a beszerzéstől a felhasználásig.

A Volánbusz Zrt. jogelődje, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK) Zrt. 2019 elején vezette be az i-Cell által fejlesztett intelligens üzemanyagkút-rendszert. A beruházás részeként közel ezer autóbuszt szereltek fel i-Fleet nyomkövető egységgel, és 12 kutat automatizáltak, majd hangoltak össze a zárt üzemanyag-felügyeleti rendszerrel. Az ÉMKK Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye helyközi közlekedését, valamint Nyíregyháza, Ózd, Kazincbarcika, Tiszaújváros, Balmazújváros és Hajdúszoboszló helyi közlekedését biztosította a közlekedési központok tavaly őszi integrációjáig. A Volánbusz ezer buszra és 20 üzemanyagtartályra kialakított, komplex üzemanyag-monitoring és -kontrollingrendszert vett át az ÉMKK-tól, amely azóta is működik. Lényege, hogy a kútra való beérkezéstől egészen a motorban történő elégetésig végigkövethető az üzemanyag útja. A hálózat egyes pontjain mért tankolási adatok automatikusan bekerülnek a felügyeleti rendszerbe, amely a várttól eltérő értékek esetén azonnal riaszt. 

 

 

Az eddigi tapasztalatok igazolták az intelligens üzemanyagkút-rendszer hatékonyságát. Bevezetése óta a volt ÉMKK szervezeti egységeinél folyamatosan csökken a felhasznált üzemanyag mennyisége, ami más tényezők (hőmérséklet, üzemanyag-megtakarítást ösztönző rendszer, menetrend, utazási szokások változása) mellett az i-Cell fejlesztésének is köszönhető. Az üzemanyag-monitoring operatív tevékenységét, valamint a további szakterületek munkáját, napi feladatainak elvégzését nagymértékben támogatják az i-Fleet által szolgáltatott adatok.

 

A beérkező tankolási információk napi szintű elemzése segíti a szakembereket annak megállapításában, hogy az esetleges fogyasztásnövekedést műszaki probléma, megváltozott forgalmi körülmény, idegenkezűség vagy rosszul megválasztott vezetéstechnika okozta-e. Az i-Fleet olyan területeken is hatékony segítséget nyújt, mint például a klímaberendezés és a fűtés működésével kapcsolatos utaspanaszok kivizsgálása, a járművek pontos helyzetének meghatározása műszaki mentésnél, az alacsony akkumulátorfeszültség érzékelése a telephelyeken parkoló autóbuszoknál (esetleges járatkimaradások megelőzése), a felhasznált üzemanyag-mennyiség ellenőrzése szervizeléskor, a menetlevél-módosítások elmaradása vagy a rendszer esetleges szabotálása. 

 

Az i-Cell a Volánbusszal együttműködve a jövőben további fejlesztésekkel segíti az intelligens üzemanyagkút-rendszerben rejlő lehetőségek még jobb kihasználását.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59