Várkonyi Balázs a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakembere
A Marketing & Media magazin idén tizenegyedik alkalommal állította össze Top25 – a legmeghatározóbb digitális szakemberek címet viselő rangsorát, amelyen az első helyet 2020-ban Várkonyi Balázsnak, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetőjének ítélte oda a szakmai zsűri.
Az idei Top25-ös rangsor idei helyezései jól tükrözik a tavasz óta tartó járványhelyzetet: a cégalapító szereplők háttérbe szorultak, az élbolyban e-kereskedelmi és médiaszakemberek csoportosulnak. A Marketing & Media tizenhattagú, újságírókból, kommunikációs és marketingszakemberekből álló zsűrije 2020-ban Várkonyi Balázst, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetőjének - az utóbbi cég társalapítójának - ítélte oda az első helyet, mivel idén e két társaság tevékenysége jelentős módon hozzájárult a magyarországi online piac működéséhez és bővüléséhez.
Az eMAG és az Extreme Digital egyesülési szándékát a versenyhivatal tavaly hagyta jóvá, de a fúzió érdemi lépéseire csak idén, épp a járvány kitörésével párhuzamosan kerülhetett sor. Várkonyi Balázs vezetése alatt a két társaság a pandémia alatt is folyamatosan működött: a kijárási korlátozások nyomán előtérbe került online vásárlás szerepe, mivel a pandémia során azok a magyar vásárlók is gyakori online ügyféllé váltak, akik eddig csak alkalomszerűen rendeltek az internetről. A kényszerhelyzet nyomán két-három évet ugrutt előre a magyar e-kereskedelmi piac érettsége.
Idén az Extreme Digital az eredeti terveknél jóval nagyobb mértékben (30 százalékkal) tudta növelni eladásait, az eMAG pedig megduplázta növekedési ütemét. A két márka idei együttes forgalma várhatóan meghaladja majd a 100 milliárd forintot. Várkonyi Balázs a Top-25 lista publikálása kapcsán bejelentette, hogy az Extreme Digital az eMAG elektronikai és IT termékekre specializálódott almárkájaként működik majd tovább, de a márka megszüntetése hosszabb távon sincs napirenden.
Az eMAG idén megnyitotta első magyarországi szaküzleteit Budapesten és Pécsett. Ősszel megkezdődött a rendelések érintésmentes átvételét biztosító easybox csomagautomaták telepítése, melyekben eMAG-os és edigitalos rendeléseket egyaránt kiszállít a vállalatcsoport Same Day nevű, saját futárszolgálata. Easybox csomagautomaták mostanra már hetven budapesti és Pest megyei helyszínen működnek, a jövő év végéig pedig országszerte ötszáz automatából álló hálózat kiépítése a cél.
A Marketing & Media teljes Top25-ös listájának helyezetteit ezen a linken lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkek
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
- November 13-án tartja a Black Friday-t az Extreme Digital
- Folyamatosan bővül az eMAG és az Extreme Digital csomagautomata-hálózata
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- A Mammutban nyitotta meg második üzletét az eMAG
- Ötszáz érintésmentes csomagautomatát telepít az eMAG és az Extreme Digital
- 2020 legmeghatározóbb médiaügynökségi tenderét hirdeti meg az Extreme Digital és az eMAG
- GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
- Ilyen volt az idei eMAG Black Friday
- Minden idők legnagyobb eMAG Black Friday akciója jön
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.