33,8 millió forint műszaki támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak

forrás: Prím Online, 2020. december 16. 17:18

Tizenöt közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió több mint 33,8 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre – erről is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A grémium több rádiós pályázati döntést hozott, emellett túl hangos reklámok miatt figyelmeztette a Hír TV szolgáltatóját, és szerződéses vállalásai megsértése miatt a Magyar Katolikus Rádió 102,6 MHz szolgáltatóját. A tanács idén is megkezdi a Való Világ-„barométer” adatainak publikálását, hogy ráirányítsa a figyelmet a média tudatos fogyasztásának fontosságára.

33,8 millió forint műszaki támogatást kap tizenöt pályázó

A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei második fordulójában a nyertesek összesen 33,8 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang- és fénytechnikai berendezések, műsorjel-átviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására. A televíziók közül támogatást kapott a Szentes Televízió, a sátoraljaújhelyi Zemplén TV, a berceli Gólya TV, a budakeszi BKTV, a Mezőtúri Városi Televízió, a KisDuna TV Dunaharaszti, a Kiskőrös Televízió, a Kistelek Városi Televízió, a pécsi Pannon Televízió és a városi TV Mohács, míg a közösségi rádiók közül a Halas Rádió és a budapesti Klasszik Rádió 92.1 fejlesztheti technikai berendezéseit. A kisközösségi rádióknál a szombathelyi CREDO Rádió, a kiskunfélegyházi Rádió Smile és az Első Pesti Egyetemi Rádió kap támogatást.

 

Rádiós pályázatok

Elfogadta és december 18-án teszi közzé honlapján a testület a Budapest 95,3 MHz körzeti frekvenciára szóló pályázati felhívás tervezetét közösségi jelleggel, valamint véglegesítette a Berettyóújfalu és Székesfehérvár telephelyű kisközösségi rádiós lehetőségek pályázati felhívásait. A berettyóújfalui ajánlatokat január 25-én, a székesfehérváriakat január 27-én lehet majd benyújtani.

 

A tanács elvégezte a Tihany 97,6 MHz helyi vételkörzetű frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki és a Zalaegerszeg 104,4 MHz helyi frekvencia ugyancsak közösségi jellegű használatára benyújtott egyetlen ajánlat tartalmi vizsgálatát: előbbinél nyilvántartásba vette az FM 4 Rádió Kft.-t és a Katolikus Rádió Zrt.-t, utóbbinál pedig felvilágosítást kért az egyedüli pályázótól, a Mária Rádió Frekvencia Kft.-től.

 

Hozzájárult a testület, hogy a Karc FM Média Kft. december 29-e helyett legkésőbb február 27-ig kezdje meg KARC FM 97,7 nevű, közösségi jellegű médiaszolgáltatását a Kecskemét 97,7 MHz körzeti frekvencián. A grémium hozzájárult ahhoz is, hogy a Zemplén Televízió Közhasznú Nonprofit Kft. január 6-a helyett március 7-éig indítsa el Zemplén FM 104,9 állandó megnevezésű, kereskedelmi szolgáltatását a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi frekvencián.

 

Médiafelügyeleti döntések

A Hír TV-n júliusban öt esetben a reklámok átlagos hangereje túllépte a környezetében mért egyéb műsorrészek átlagos hangerejét, ezért a testület felszólította a televízió szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, továbbá arra, hogy a jövőben tartózkodjon a jogsértésektől. A grémium a Magyar Katolikus Rádió 102,6 MHz szolgáltatóját is felszólította a jogszerű magatartásra, amiért szerződéses vállalásaihoz képest a szolgáltató kevesebb saját műsort tett közzé. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

A Való Világ-barométer ismét hétről hétre vizsgálja a valóságshow-t

A Médiatanács megbízta az NMHH hivatalát, hogy idén is működtesse a valóságshow-barométerét, amelynek elsődleges célja, hogy a gyermekek védelmében a hatósági vizsgálatokon túlmutató módszerekkel elemezze, valamint az internetes publikáción keresztül szemléltesse a műfajban megjelenő aggályos tartalmak változásait. A hatóság a november közepén elindult Való Világ powered by Big Brother 10 című műsorban megjelenő káros magatartásmintákat számszerűsítve heti rendszerességgel jelenteti meg. Az előző kilenc évad tapasztalatai alapján a „VV-barométer” az adott műsort hat változó – a szexualitás, a szexuális kontextusban megjelenő meztelenség, a trágár kifejezések, a dohányzás és a direkt, illetve indirekt módon feltűnő alkoholfogyasztás – segítségével kvantitatív módszerekkel elemzi. Az NMHH a barométerrel a tudatos médiafogyasztás fontosságát és az aggályos, káros tartalmak jogszabályokon túlnyúló, ártalmas hatását kívánja bemutatni. Az idei adatok már böngészhetők az NMHH oldalán.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?

Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.

2024. május 3. 09:54

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14