Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat
A 18-24 év közöttiek ötöde naponta 7 óránál is többet használja kedvenc mobilalkalmazását – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint a férfiak 22 százaléka heti rendszerességgel próbál ki új appokat, míg a nők sokkal több időt töltenek legkedveltebb alkalmazásaik használatával. Utóbbiak inkább a barátaikra hallgatnak, hogy melyik appot töltsék le, míg az urak cikkek és elemzések alapján döntenek erről.
A Huawei Technologies által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, valamint honnan és kinek az ajánlására szerzik be ezeket.
Az új alkalmazások iránti nyitottság inkább a férfiakra jellemző, 22 százalékuk heti rendszerességgel próbál ki appokat. A nők 15 százaléka mondhatja el ugyanezt magáról, azonban, alkalmazásválasztásukban sokkal impulzívabbak (15%), mint férfitársaik (9%), és főként a barátaik befolyásolnak. Ellenben mindkét nem havi rendszerességgel keresi fel az AppGallery-t, hogy megnézze az újonnan elérhető alkalmazásokat (férfiak: 41% - nők: 39%).
Az idősebb generáció jóval megfontoltabb, ha alkalmazások letöltéséről van szó. Tíz százalékuk alaposan utána jár, cikkeket és véleményeket elolvasva választja ki, mit tölt le a telefonjára. A 18–24 éves korosztály tagjainak ugyanakkor mindössze 2,7, a 25–44 korosztály képviselőinek pedig 4,41%-a tesz így. A megkérdezettek legnagyobb része inkább impulzív, ha egy új app letöltéséről van szó.
Vannak, akik napi 7 órát töltenek kedvenc appjaikkal
A felmérés szerint a válaszadók mintegy 70 százaléka átlagosan napi 4 órát használja a telefonjára letöltött appokat, de az életkor jelentősen befolyásolja, hogy mennyi időt töltünk mobilalkalmazásokkal. A legaktívabbak a 18-24 évesek, 18 százalékuk több mint 7 órát naponta; a legkevesebbet pedig a 45-54 éves korosztály. 31 százalékuk kevesebb, mint 2 órát tölt kedvenc alkalmazásaival naponta.
A nemek szerinti eloszlást vizsgálva kiderül, hogy a nők az aktívabb app-felhasználók: 16 százalékuk naponta több mint 7 órát tölt alkalmazásokkal, szemben a férfiakkal, akiknek mindössze 11 százalékuk használja ennyi ideig kedvenc appjait.
A lakosságot nézve a főváros lakói a legaktívabbak: a budapestiek közel harmada (32%) használja 5 óránál többet a telefonját.
A felfedezés izgalma
A válaszadók több mint fele, 54,8 százaléka vallja magát felfedezőnek, vagyis olyannak, aki kifejezetten keresi és ki is próbálja a legújabb alkalmazásokat. 21 százalékuk az alkalmazás jellege és tartalma alapján választ, 18 százalékuk tölt le barátai ajánlására appot, míg a felhasználók mintegy 5%-a választ alkalmazást valamilyen promóció vagy hirdetés miatt. Ez utóbbi a legkevésbé 18–24 évesek körében (3%) jellemző.
Egy-egy új app letöltésénél a barátok ajánlásai nagyobb hatással vannak a nőkre (30%), mint a férfiakra (23%). Utóbbiak inkább cikkek és elemzések elolvasása alapján töltenek le alkalmazásokat (46%), míg a nők appválasztását elsősorban az online hirdetések (45%) befolyásolják.
Képben vannak az AppGallery-vel
Az online felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett felhasználók 77 százaléka tudja, hogy a Huawei önálló alkalmazásáruházat indított AppGallery néven. A Huawei saját mobil alkalmazásboltja, az AppGallery ismertsége a 18–24 év közötti felhasználók körében a legmagasabb (92,6%). A többi korosztály közel háromnegyede tudja pontosan, mi az AppGallery. A tudatos felhasználók 77 százaléka használja rendszeresen, közel 10 százalékuk pedig mindenképpen kipróbálná.
Kapcsolódó cikkek
- Kutatás: ezek a mobilappok a legnépszerűbbek a magyarok körében
- Díjnyertes új játékokkal és nyereményekkel hangol karácsonyra a Huawei AppGallery
- Új magyar applikáció számolja ki, mennyire éled környezettudatosan a napjaidat
- Hiánypótló applikációval segíti hallgatóit az egyetem
- Új funkciókkal bővült a MÁV app
- Megvan az év digitalizációs projektje!
- Chatbot funkcióval bővül az ÉletMentő applikáció és Siófokon indul az 5G
- Új funkciókkal és erős társadalmi üzenettel érkezik a LiveRobe 2.0
- Nálunk is elérhető a gyerekek számára kifejlesztett pénzmenedzsment app
- Telefonunkban tárolhatjuk hiteles koronavírustesztünket egy magyar fejlesztésnek köszönhetően
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.