Hamilton és Rosberg újra rajthoz áll, ezúttal a világ legextrémebb versenyén

forrás: Prím Online, 2021. január 26. 11:04

Amióta Nico Rosberg csatlakozott az Extreme E-hez, a világ legvadregényesebb tájain zajló elektromos SUV-k versenyéhez, mindenki azt találgatja, hogy vajon mindez a közte és Lewis Hamilton között fennálló híres rivalizálásnak a folytatása-e. A sztárpilóták saját csapatokat alakítottak, a Rosberg Xtreme Racing-et illetve a Hamilton X44-et, amelyeknek különféle kihívásokkal kell majd szembenézniük a rangos verseny első helyéért folytatott harc során.

Köztudott, hogy a két pilóta között azóta áll fenn a rivalizálás és a versengés, amióta 2013 és 2016 között mindketten a Mercedes csapat színeiben versenyeztek a Forma 1-ben. Csapattársként Hamilton és Rosberg 54 versenyt nyert meg a lehetséges 78-ból a négy szezon alatt. A brit pilóta 32-szer diadalmaskodott és 55-ször állhatott a pódiumon, továbbá ezen idő alatt 42-szer végzett Rosberg előtt, aki 22-szer nyert, 50-szer végzett a dobogón, és 36-szor ment jobb időt, mint Hamilton. Eközben Hamilton kétszer, Rosberg pedig egyszer nyerte meg a Forma 1-es világbajnoki címet.

 

Lewis Hamilton szerint az Extreme E sokkal több, mint egy verseny

„A leginkább figyelemre méltó dolog ezzel a szériával kapcsolatban nem a versenyzés, hanem az üzenet, amit a teljes projekt közvetíteni szeretne. Mindannyiunkban megvan a képesség arra, hogy változást tudjunk elérni, és számomra nagyon sokat jelent, hogy a versenyzés iránti szeretetemet a bolygó iránti szeretetemmel ötvözve használhatom fel annak érdekében, hogy pozitív hatást érjünk el. A Forma 1-es célkitűzéseim és a Mercedes iránti kötelezettségeim nem teszik lehetővé, hogy ezeken a varázslatos helyszíneken magam is versenyezzek, azonban támogatni és tanácsaimmal segíteni fogom a csapatomat. Izgatottsággal tölt el ez a megszokottól eltérő szerep, amit be fogok tölteni ebben az új versenysorozatban, amely egy fenntartható és egyenlő világ jövőképét próbálja megvalósítani” – nyilatkozta Lewis Hamilton. 

 

Amióta visszavonult a Forma 1-ből, Nico Rosberg az elektromos autóversenyzés, vagyis a Formula E egyik befektetője lett, és azóta rendkívül elkötelezetté vált a környezetbarát és fenntartható technológiák iránt.

 

„Az Extreme E egy hihetetlen lehetőség arra, hogy cselekvésre késztessen az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, amely napjaink egyik legnagyobb bolygónkat érő fenyegetése. Amióta visszavonultam a Forma 1-ből, karrieremet a fenntartható technológiáknak szentelem, ezért nagy elégedettséggel tölt el, hogy összevonhatom a versenyzés iránti szenvedélyemet azzal, ami mellett ki szeretnék állni” – mondta Rosberg.

 

 

Csapatok

Hamilton (X44) és Rosberg (Rosberg Xtreme Racing) mellett Mattias Ekström és Thomas Biermaier (ABT), Rupert Svendsen-Cook és Jack Clark (Veloce Racing), Zak Brown és Catie Munnings (Andretti United), Chip Ganassi és Mike Hull (Chip Ganassi Racing), Adi Surjanto (Team TECHEETAH), Miguel Valdecabres és Joan Orus (QEV), valamint Ulrich Fritz (HWA) is csatlakozott a versenyhez.

 

ODYSSEY 21

A Hamilton és a Rosberg nevével fémjelzett istállóknak, illetve a többi csapatnak is lehetősége nyílik egy teljesen új, kifejezetten erre a versenyre tervezett elektromos SUV modell vezetésére. A 440 cm hosszú, 230 cm széles és 186 cm magas Extreme E versenyautó első látásra nem is tűnik annyira különbözőnek egy hagyományos SUV-tól, és még a 300 cm-es tengelytávolsága is teljesen normálisnak hangzik. A hasonlóságok az ODYSSEY 21 544 lóerős csúcsteljesítményénél érnek véget, aminek köszönhetően egy igazán erőtejes autóról beszélhetünk, főleg, ha azt is tudjuk, hogy a mérlegen mindössze 1650 kg-ot nyom. Így hát a lenyűgöző gyorsulási adatok nem meglepőek: két elektromos motorjával az Extreme E versenyautója a 100 km/h-t nulláról mindössze 4,5 másodperc alatt éri el. És ez a mega-SUV az 55 fokos emelkedőket is probléma nélkül veszi az útja során.

 

Az abroncsok

A járművek egy további különlegessége a kifejezetten erre a célra létrehozott Continental gumiabroncs. Ennek fejlesztése során az első lépés számos bevált, nagy teljesítményű termék teljesítménybeli korlátainak és rugalmasságának tanulmányozása volt, majd a fejlesztők arra jutottak, hogy a Continental CrossContact LX-et fogják referenciapontként használni a fejlesztés következő szakaszai során. A végeredmény az eddig gyártott abroncsok egyik legkeményebbike, a CrossContact Extreme E lett. Az abroncs átmérője 37 colos, 12,5 colos a szélessége, és 17 colos kerékhez passzol. A futófelület mintázatát arra optimalizálták, hogy bármilyen terepen a lehető legjobb teljesítmény nyújtsa, emellett pedig bordák és árkok ideális kombinációját tartalmazza, hogy a lehető legjobb kapaszkodóképességgel szolgáljon az összes típusú talajon. A futófelület blokkjait extra elemekkel erősítették meg, valamint kavicshárító funkcióval is rendelkeznek, ami kilöki a futófelületbe szoruló köveket. 

 

Lélegzetelállító helyszínek 

A szezon az al-ulai oázisnál kezdődik meg Szaúd-Arábiában (március 20-21.), aztán a varázslatos Lac Rose-nál, a Szenegál kellős közepén található rózsaszínű tónál folytatódik (május 29-30.), majd Grönland és a Kangerlussusaq, azaz a „nagy fjord” következik (augusztus 28-29.).  A brazíliai Para a következő versenyhelyszín (október 23-24.), a zárófutamnak pedig Argentína, mégpedig a Dél-amerikai kontinens csúcsa, a patagóniai síkság fog helyet adni (december 11 és 12.).

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan működnek a hírgyűjtő oldalak?

A technológia fejlődésével napról napra egyre könnyebb hozzájutni a napi híradagunkhoz, de nem volt ez mindig így. Az emberek korábban is kíváncsian álltak hozzá a körülöttük történt eseményekhez, az internet elterjedésével pedig gyakorlatilag már semmi nem szab határt a híréhségnek. Régen a nyomtatott sajtó szolgált arra, hogy az információkat széles körben megismertesse, ma pedig elég néhány kattintás és máris elénk tárul a világ.

2024. május 12. 14:20

Az Audi Development Camp idén nyáron is várja a jövő mérnökeit a Széchenyi István Egyetemen

A győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria közös szervezésű Audi Development Camp elnevezésű nyári képzése idén augusztusban is várja a szakmai fejlődésre és kihívásokra vágyó mérnök- és közgazdászhallgatókat. Az egyhetes, angol nyelvű programon a magyar és nemzetközi fiatalokból álló csapatoknak ezúttal egy elektromos hajtáslánccal kapcsolatos projektfeladatot kell megoldaniuk.

2024. május 12. 13:47

A DA Drive Analyzer előre jelezni a meghajtó meghibásodásából eredő adatokat fenyegető veszélyeket

A vadonatúj AI-alapú lemezhiba-előrejelző szoftver, a DA Drive Analyzer 2.0 már elérhető az ADM App Centralban, és az ASUSTOR NAS-sal együtt használható, hogy előre jelezze, mikor fog meghibásodni egy meghajtó, így elég időt biztosítva, hogy intézkedni tudj az adatok védelméről.

2024. május 12. 12:01

K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé

Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan működő gépi intelligencia megjelenését szakértők még igen távoli lehetőségként értékelik. Ugyanakkor az MI fejlődése gyorsuló ütemben zajlik. A valódi kérdés nem az, hogy mikorra válik valósággá ‒ hiszen itt van velünk, a mindennapok része. Sokkal inkább úgy kell feltenni a kérdést, hogy milyen fázisokon keresztül alakul ki, és a végén mit hozunk ki belőle mi, emberek – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

2024. május 12. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36