A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
Idén a hamburgi Digital S-Bahn a Német Mobilitási Díj nyertese. A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility Németország első teljesen automatizált vasútját helyezi üzembe. Hamburg városával együttműködve négy hamburgi S-Bahn vonat digitális vezérléssel fog utasforgalomban üzemelni az októberi ITS Kongresszus alatt. A 2018 óta fejlesztés alatt álló új technológia előnye: Több vonat közlekedhet a meglévő vasútvonalakon nagyobb megbízhatósággal és alacsonyabb energiafogyasztással.
Ronald Pofalla, a DB infrastruktúra vezérigazgatója: „Csak megbízható, célszerű és kényelmes vasúti szolgáltatások nyújtásával tudunk hozzájárulni a klímaváltozás enyhítéséhez. A hamburgi S-Bahn digitalizálásával pontosan ezt tesszük: Jobbá tesszük a vasúti utazást utasaink számára. Nagyon örülök, hogy ezt a projektet a Német Mobilitási Díjjal tüntették ki, és gratulálok a csapatnak a lenyűgöző elkötelezettségükhöz és innovatív szellemükhöz. Az új technológia újabb mérföldkövet jelent a németországi digitális vasút számára, és döntő lépésnek tekinthető a közlekedés terén bekövetkező korszakváltás felé."
Dr. Anjes Tjarks, Hamburg közlekedésért és mobilitási átmenetért felelős szenátora: „Hamburg aktívan támogatja a jövő vasúti közlekedését az innovatív technológiák bevezetésével a Digital S-Bahn kísérleti projektben. A technológia olyan megoldást kínál, amely lehetővé teszi a város S-Bahn hálózatának bővülését. Hosszú távon a teljes hamburgi S-Bahn rendszert szeretnénk ezzel a technológiával felszerelni. A szenátus már most 400 millió eurót fordít az új, digitális technológiával felszerelt vonatokra. Szívből gratulálok a csapatnak lenyűgöző munkájukhoz."
Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója: „Nagy örömömre szolgál, hogy a hamburgi Digital S-Bahn nyerte el a Német Mobilitási Díjat. Azzal, hogy Hamburgban sikeres, automatizált tesztüzemet hajtottunk végre az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerben (ATO az ETCS-en keresztül), rekordidő alatt fontos mérföldkövet értünk el a német vasúti közlekedés digitalizálásában. Az automatizált vasúti üzemeltetés jelentősen nagyobb járatsűrűséget biztosít és ezáltal nagyobb utaskapacitást tesz lehetővé, javítja a menetrendtervezés stabilitását, és a vezetési profilok optimalizálásával alacsonyabb energiafogyasztást biztosít. Ezzel a projekttel Hamburg úttörő szerepet vállal a digitalizált üzemeltetés terén a német közösségi közlekedésben és a vasúti távolsági közlekedésben."
A projekt a digitalizált vonatüzemet a hamburgi S-Bahn hálózat egy 23 kilométeres vonalán mutatja be. Az első próbaüzemek már sikeresen lezajlottak. Az automatizált rendszer a jövőbeli európai ATO szabványon alapul, amely az egész Európára kiterjedő Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) működik. A forgalmat a vasúti személyzet felügyeli. A projekt 60 millió eurós költségén Hamburg városa, a Siemens Mobility és a Deutsche Bahn osztozik.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Az élénkülő verseny miatt gyors ütemben terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás
- Környezetbarát és biztonságos a jövő fűtési technológiája
- Globális megoldás teszi biztonságosabbá az öregedő infrastruktúrákat
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
- Az ABB innovatív megoldásaival korszerűsítik a vasúti járműveket Németországban
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
- Digitalizálással enyhíthető az ivóvízszektorra nehezedő nyomás
- Bővíti kutatási és fejlesztési részlegét a Siemens Mobility
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.