Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Google-lel szemben, hogy megvizsgálják a keresőben dalcímekre keresés esetén megjelenő ún. dalszövegkártya alkalmazás versenyjogi legitimitását, hiszen az alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor további találatait, valamint a megváltozott keresési találati lista a Google saját szolgáltatását, a YouTube-ot is népszerűsíti.
Nótin Szabolcs online marketing szakértő, a Marketing21 vezetője szerint „az mindenképpen bizonyos, hogy minél előrébb jelenik meg egy találat a Google-ben, annál nagyobb forgalom érkezik a megjelenített weboldalra. Így, ha a Google előre sorolja saját platformjait, forgalomtól fosztja meg a többi tartalomszolgáltató oldalt. Ezeknek az oldalaknak pedig csökkenni fog a látogatottsága, ezért reklámbevételtől esnek el, és akár tönkre is mehetnek a mögöttük álló cégek.”
A szakember kiemelte, hogy a GVH majd biztosan figyelembe fogja venni azt is, hogy a keresőcég a saját szolgáltatásán belül rendelkezhet egy bizonyos szintű szabadsággal és módosíthatja saját felhasználói felületeit, illetve azt is – ami a Google számára rossz hír – hogy több kutatás is bizonyítja, hogy a forgalom 25%-a mindig a legelső Google-találatra irányul.
Nótin Szabolcs szerint többek között a GVH azt is megvizsgálja majd, hogy indokolható-e a Google módszere azzal, hogy jobb felhasználói élményt kíván nyújtani, tehát, hogy a felhasználók tényleg jobban járnak-e, ha azonnal a YouTube-hivatkozás kerül eléjük egy keresés során, vagy a zenei kártyákkal a Google csak magánál akarja tartani a forgalom egy jelentős részét.
A szakember elmondta: „asztali gépen kompromisszumos megoldás lehetne például, ha zeneszámok esetén is azt a gyakorlatot folytatná a kereső, mint a filmekre vagy számítógépes játékokra keresés esetén. Ilyenkor a megjelenő találatok melletti oldalsó ablakot használja a Google, így a hagyományos keresési találatok is láthatók görgetés nélkül.”
Kapcsolódó cikkek
- Megállapodott a Gazdasági Versenyhivatallal az eMAG
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
- Információbiztonsági incidens a Google leállása
- Túl kevés cég használja ezt a hasznos és ingyenes marketingesztközt
- November 6-ig lehet pályázni a Google pénzére
- Google képzési programok európai és izraeli startupok számára
- Példátlan bírságok a fogyasztók védelmében – évet értékelt a GVH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.