IAB-útmutató a kontextuális hirdetésről

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 2. 14:16

Az IAB Europe a napokban jelentette meg a kontextuális hirdetésekről szóló friss útmutatóját. A téma a harmadik feles cookie-k kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban.

A Guide to Contextual Advertising címet viselő útmutatót az IAB Europe programmatic bizottsága jegy-zi, és részletesen bemutatja, mi az a kontextuális hirdetés, milyen lehetőségeket kínál az európai pia-con, milyen tényezőkre kell figyelemmel lenni és milyen best practice-ek érhetők el jelenleg. A doku-mentum célja, hogy gyakorlati eszköztárat adjon a médiavásárlók kezébe. A kontextuális hirdetés nem új eszköz a digitális reklámpiacon, mindig is fontos eleme volt a médiamixnek, ugyanakkor a harmadik feles cookie-k – az eredetihez képest valamelyest későbbi – kivezetése ismét ráirányította a figyelmet, mint lehetséges alternatívára.

 

“A cookie-k eltűnése nyomán a hirdetők új módokat keresnek a kampányok teljesítményének optimalizá-lására, hatékonyságának és eredményességének biztosítására, valamint a megfelelő fogyasztói élmény elérésére. A mai ökoszisztémában előtérbe helyeződik az adatok védelme, és e szempontból a kontextuá-lis hirdetés biztonságos megoldás. Az útmutató megmutatja, milyen fejlődési utat jár be e terület, milyen lehetőségeket rejt a piac szereplői számára a 3rd party cookie-k utáni világban, és milyen konkrét lépése-ket kell tenni a sikeres használat érdekében” – mondta el David Goddard, a programmatic bizottság elnöke, egyben a DoubleVerify üzletfejlesztési vezetője.

 

Az útmutató összerakásában a piac számos szereplője együttműködött. A DoubleVerify mellett a Blo-omberg Media, a CNN International, a Comscore, az IAS, a Magnite, a PubMatic, a Rakuten Adverti-sing, a Triton Digital és a Xandr szakemberei is részt vettek a munkában. 

 

Az angol nyelvű útmutató letölthető az IAB Hungary dokumentumtárából: https://iab.hu/dokumentum/iab-europes-guide-to-contextual-advertising/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59