Az ABB új távtámogató technológiákkal terjeszti ki a valóságot

forrás: Prím Online, 2021. október 11. 09:55

Az ABB Electrification Service üzletága bejelentette, hogy olyan innovatív megoldásokat dob piacra, amelyek az immerzív kiterjesztett valóság segítségével nyújtanak távtámogatást.

A távoli segítségnyújtás és az interaktívabb felhasználói élmény iránti megnövekedett igény jól érzékelhető – szakértők szerint a kiterjesztett valóság (AR) globális piaca várhatóan 43,8%-os összetett éves növekedési ütemmel fog bővülni 2021. és 2028. között. Az ABB Electrification is lépést kíván tartani napjaink gyorsan változó világával, ezért szolgáltatási kínálatán belül a legújabb globális megoldások – a „CLOSER” és a „RAISE” – középpontjában az AR-technológia áll. A CLOSER lépésekre lebontott interaktív hibaelhárítási útmutatást ad, míg a RAISE megkönnyíti az ABB termékeinek és megoldásainak távolból irányított javításait, illetve karbantartási célú támogatását. Mindkét platform – amelyek a Google Play áruházból és az Apple Store-ból letölthető alkalmazásként állnak rendelkezésre – a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality) használja fel, miközben a rajtuk keresztül adott utasítások valóságos berendezéseken nyújtanak az ügyfeleknek szakszerű, gyors és hatékony segítséget.  

 

Stuart Thompson, az ABB Electrification Service üzletágának vezetője a következőket mondta erről: „Azzal, hogy hozzáférést biztosítunk ügyfeleinknek a legújabb immerzív technológiához, közvetlen kapcsolatot teremthetünk az ABB szakértői és a felhasználókat érintő problémák között, bárhol tartózkodjanak is ügyfeleink a nagyvilágban. Ezáltal átalakítjuk a velük folytatott interakció formáját, és a nekik nyújtott minőségi támogatáson keresztül lehetővé tesszük számukra az önálló tanulást. Bár a COVID-19-járvány tovább növelte a távoli segítségnyújtás iránti igényt, az új digitális megoldások számottevő előnyei a pandémiától függetlenül is meggyőzőek.”

 

 

Az ABB már eddig is több mint 20 országban támogatta ügyfeleit ezzel a technológiával. A CLOSER és a RAISE a javítások minőségének fokozásával és a problémamegoldás gyorsaságával egyszerűbbé teszi a karbantartást, csökkenti az állásidőt, és javítja a berendezések működésének hatékonyságát. A RAISE használata a helyszín tényleges felkereséséhez képest jelentősen – jellemzően 24-72 órával – csökkenti az idő-, és ennek megfelelő mértékben az anyagi ráfordítást. Az üzleti szempontból kulcsfontosságú létesítmények esetében a fizikai támogató tevékenység kiváltása akár 8-24 millió dollár értéket is képviselhet egy-egy olyan esetben, amikor e létesítmények nem tervezett leállása a tét. Ezenkívül a RAISE használatával megközelítőleg 332 tonna éves CO2-kibocsátás takarítható meg, amennyiben szervizmérnökeink helyszíni kiszállásai harmadára csökkenthetők. 

 

Az iparágon belül vezető szerepet betöltő CLOSER (Collaborative Operations for Electrical Systems) első vonalbeli támogatást kínál az ABB Electrification üzletág megoldásaihoz és termékeihez biztosított üzemeltetési és hibaelhárítási útmutatáson keresztül. A hét minden napján a nap 24 órájában elérhető CLOSER gyorsan és könnyen hozzáférhető interaktív útmutatást ad, melynek során lépésről lépésre végigvezeti a felhasználót a hibaelhárítási eljárás legfontosabb teendőin.  

 

Ha az ügyfélnek további segítségre van szüksége, vagy ha kulcsfontosságú alkatrészeket kell kicserélni, akkor a RAISE (Remote Assistance for Electrical Systems) megoldáson keresztül közvetlenül kapcsolatba léphet az ABB valamelyik műszaki szakértőjével. Új, élő video megosztó szervizmegoldásunk, a RAISE azáltal csökkenti az elektromos berendezések javítására és karbantartására fordított időt, hogy az ABB szakértői a kiterjesztett valóság segítségével távolból adnak utasításokat a helyszíni üzemeltetőknek Androidos vagy iOS-es okostelefonon, táblagépen, illetve okosszemüvegen és más támogatott viselhető eszközön keresztül. A problémamegoldásnak ez a megnövelt sebessége elengedhetetlen az üzemvitelt sok esetben rendkívüli módon zavaró és igencsak költséges leállások előfordulásának minimalizálása szempontjából, különösen akkor, ha kritikus rendszerek, pl. adatközpontok vagy kórházi energiaellátó rendszerek folyamatos működése forog kockán.  

 

Amellett, hogy élő jegyzeteket készít a képernyőn, és használja a mérnök látómezőjében megjelenő digitális felületeket, a RAISE lehetővé teszi képek készítését, hang- és videofelvételek megosztását, továbbá az élő szöveges csevegésen keresztül történő útmutatást is. A távtámogatás a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ügyfél kapcsolatba lép az ABB egyik szakértőjével, aki a távolból gyors és pontos útmutatással segíti őt, legyen szó javításról vagy hibaelhárításról, karbantartási támogatásról, a berendezések működésével kapcsolatos műszaki tájékoztatásról, pótalkatrészek azonosításáról, monitoring-tevékenységről, diagnosztikai célú KPI-elemzésről, vagy a telepítés és az üzembe helyezés támogatásáról.  

 

A hullámkarton papír újrahasznosítását szolgáló technológiák fejlesztésének és az újrahasznosított hullámkarton előállításának európai piacvezetője, a SAICA részéről David Barragan a következőket mondta: „Akkor vettük fel a kapcsolatot az ABB-vel, amikor zaragozai telephelyünkön váratlanul kioldott az egyik Emax-típusú kisfeszültségű megszakítónk. A RAISE megoldás segítségével biztonságosan sikerült elhárítanunk a problémát, és mivel nem volt szükség helyszíni kiszállásra, az utazási időt is megtakarítottuk. Valóban lenyűgöző ennek az innovatív technológiának a sebessége, elérhetősége és funkcionalitása.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59